Uber’s Jaaroverzicht geeft inkijkje in Hollandse leefgewoonte


Bijna vier miljoen Big Macs werden er in 2023 via Uber Eats besteld

Bezorgdienst – Ooit afgevraagd hoeveel Big Macs er worden besteld bij Uber? Het Jaarverslag van de bezorgdienst geeft het antwoord: bijna vier miljoen. Verder is Nederland minder gierig dan gedacht n geeft het veel fooien. Populairste besteldag: Koningsdag.

Het jaaroverzicht is niet alleen een weerspiegeling van Nederlands' reis in 2023, maar ook een illustratie van de Nederlandse levensstijl, zo laat Uber weten. Het bedrijf dat niet alleen bekend is van de besteldienst Uber Eats is vooral ook actief als vervoersbedrijf. En een rit maken met Uber blijft populair, of de bestemming nu dichtbij of ver weg is.

Enkele opvallende statistieken uit 2023 van Uber Rides in Nederland:

- Populairste dagen: 21 oktober was de dag dat de meeste internationale passagiers in Nederland een Uber boekten. Op dat moment was het Amsterdam Dance Event net begonnen. Nederlanders maakten het meeste gebruik van Uber op hun favoriete nationale feestdag, namelijk Koningsdag.

- Focus op duurzaamheid: 2023 bleek een duurzaam jaar voor de passagiers van Uber. Zo kozen zij bijna 3 keer zo vaak voor een elektrische rit met Uber Green ten opzichte van vorig jaar.

- Gulle gevers: Nederlanders hebben dan wel het imago zuinig te zijn, maar de gemiddelde fooi die Nederlandse passagiers gaven in 2023 ligt een stuk hoger dan in onze buurlanden. Nederlanders gaven gemiddeld €2,70 fooi, Belgen €2,34 en Duitsers €2,18.

Bestellingen

Ook in 2023 was de Uber Eats app weer in trek bij de bestellers voor maaltijden en gerechten. enkele opvallende statistieken, die Uber Eats deelt over het bestelgedrag in Nederland:

Fastfood: De Big Mac van McDonald’s blijft ongekend populair. In Nederland was dit het meest bestelde item via Uber Eats: er gingen in 2023 maar liefst 3.885.973 Big Mac’s mee in een Uber Eats bestelling.

Boodschappen bestellen: Een groeiende vraag naar snelle bezorging van boodschappen onder Uber Eats-gebruikers resulteerde dit jaar in samenwerkingen met Flink, Spar, Getir en Gorillas. Er werden in 2023 dan ook meer dan 12 keer zoveel bestellingen geplaatst in het boodschappen-segment dan het jaar daarvoor.

Zondag besteldag: Bijkomen van een avondje stappen, geen boodschappen meer in huis voor het avondeten, of simpelweg geen zin om te koken op zondag: zondagavonden waren veruit het meest populair als het om het bestellen van eten gaat.

Bron: Uber/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Duurzame Happy Meal speeltjes bij McDonald’s

Formulenieuws - Gasten van McDonald’s kunnen bij het Happy Meal kiezen voor een speeltje van Playmobil Wiltopia. De speeltjes vormen  onderdeel van de eerste duurzame lijn van Playmobil en zijn gebouwd rondom de natuur en wilde dieren. De speeltjes zijn gemaakt van PE Plastic, op een duurzame manier vervaardigd uit suikerriet.

Lees bericht

FEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje

Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.

Lees bericht

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



Chantal de Rijk nieuwe Commercieel Directeur SPAR

Benoeming - SPAR kondigt de komst van Chantal de Rijk aan als de nieuwe Commercieel Directeur van het bedrijf. De Rijk heeft ruime ervaring in zowel de retail als in foodservice. Zij komt per 1 juli en zal Geeske Burema opvolgen, die deze rol de afgelopen vier jaar heeft vervuld.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid