Unilever doneert heftruck en koekjes aan Rotterdamse Voedselbank


Actie – Unilever heeft aan de Voedselbank Rotterdam een heftruck geschonken. Voor de Voedselbank ging hiermee een grote wens in vervulling. Daarnaast schonk het bedrijf nog een 20.000 food waste koekjes.

Elke dag worden er duizenden pakketten bij de Rotterdamse Voedselbank samengesteld en en verspreid in de omgeving en een heftruck is daarbij  geen overbodige luxe. Een groot deel van de Unilever-medewerkers startte op eigen initiatief het budget voor het personeelsfeest in te zetten voor de Voedselbank. Na overleg waarmee de Voedselbank het meest geholpen zou zijn, viel de keuze op de heftruck. Thijs Sleddering, Marketing Director Foods Unilever Nederland: “En om de klanten van de Voedselbank Rotterdam in deze donkere decembermaand een warm hart onder de riem te steken, delen we als extraatje 2.000 Kletspotten uit gevuld met 20.000 food waste koekjes. De koekjes zijn speciaal voor deze gelegenheid gemaakt van een overgebleven maar nog prima partij Calvé Sinterklaas Pindakaas.” Het restant zou anders vernietigd worden, omdat er te grote kruidnootjes in zitten. Door er koekjes van te maken kunnen niet alleen mensen van de koekjes geniete, maar voorkomt het ook nog eens verspilling.

Unilever werkt al jarenlang samen met de voedselbank. Begin december pakten honderden medewerkers van Unilever en een aantal partners een recordaantal van 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank, dit jaar extra bijzonder vanwege het 10e jaar dat Unilever de Kerstpakketten-actie voor de voedselbank realiseert. Jaarlijks doneert het bedrijf ruim 1 miljoen producten aan de voedselbank.

Bron: Unilever/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht

Unilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen

IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.

Lees bericht



Succesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience

Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid