Unilever geeft drie meest favoriete terrassen investeringsbudget
Verkiezing - Eeterij ‘t Wagenhuis uit Nieuw-Vossemeer, Grand Café De Dominee uit Oldenzaal en Strandpaviljoen Pier 7 uit Vlissingen zijn met hun respectievelijke 1e, 2e en 3e plaats de meest favoriete terrassen van Nederland. De winnende horecazaken gaan naar huis met forse prijzen, namelijk een investeringsbudget van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro.
De horecazaken deden mee aan de landelijke verkiezing Hét Lipton Terras van 2022 die door Lipton Ice Tea is geïnitieerd om de horeca deze zomer flink in het zonnetje te zetten. Mensen brachten hun stem uit op de 11.547 deelnemende horecazaken in ons land. In juli ging de top drie er ook al met de regionale prijs van 10.000 euro vandoor. Aan dat prijzengeld kunnen zij nu, door aanhoudend campagne te hebben gevoerd, ook de hoofdprijzen van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro aan investeringsbudget toevoegen.
App-groepen
Het prijzengeld komt goed terecht. “Na de provinciale prijs ging iedereen er helemaal voor. Er werden verschillende app-groepen aangemaakt, waarbij mensen dagelijks werden herinnerd om hun stem uit te brengen,” zegt eigenaar Jack Bosters van Eeterij ‘t Wagenhuis. “We zijn ongelooflijk trots dat we in de prijzen zijn gevallen. De afgelopen coronaperiode was voor ons niet gemakkelijk, maar ons team is hecht.” Ook de eigenaren Thijs Tibben en Clint Vogelzang van Grand Café de Dominee zijn trots op hun prijs. “We zijn vol ongeloof dat we deze prijs hebben gewonnen, iedereen was door het dolle heen”. Het prijzengeld van de regionale prijs hebben zij in een personeelsfeest gestoken, als beloning voor het harde werken.
Kippenvel
De broers Niek, Valentijn en Jelle Damen van het Zeeuwse Strandpaviljoen Pier 7 zien de prijs als eem kippenvelmoment. “We hadden al plannen om Pier 7 naar een nog hoger niveau te tillen. Dus de prijs komt goed van pas. De medewerkers hebben een groot aandeel gehad in het behalen van de prijs. Zij hebben de gasten continu op de hoogte gebracht over hoe ze hun stem konden uitbrengen. Het geldbedrag steken we in de zaak en daarnaast ook in een mooi feest voor personeel, familie en vrienden.”
Smaakt naar meer
Lipton wilde met de verkiezing Hét Lipton Terras 2022 ondernemers een hart onder de riem steken en hun steunen - na een aantal zware jaren – zodat zij weer kunnen investeren in hun zaak. “Bovendien hebben consumenten nieuwe terrassen kunnen ontdekken in Nederland. Landelijk hebben 11.547 horecazaken zich aangemeld, wat een ontzettend mooi resultaat is. We zijn trots op alle ondernemers die gedreven en innovatief campagne hebben gevoerd met personeel, familie, vrienden(groepen) en (vaste) gasten. Het succes en enthousiasme smaakt absoluut naar meer voor volgende jaren,’ aldus Mark Hanemaaijer, director out of home bij Unilever.
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees berichtUnilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen
IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtSuccesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience
Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.
Lees bericht