Unilever koopt De Vegetarische Slager


Overname - De Vegetarische Slager komt in handen van Unilever. Het levensmiddelenconcern wil met de overname het eigen vegetarische assortiment uitbreiden en profiteren van de groeiende groep consumenten die vlees vaker of helemaal laten staan. De overname werd vandaag, woensdagochtend, bekendgemaakt door beide bedrijven. Unilever werkte al samen met de Vegetarische Slager voor de Unox vegetarische rookworst. Deze werd aan het begin van het rookworstseizoen gepresenteerd. Unilever wil niet alleen inspelen op de groeiende groep vegetariërs en flexitariërs, maar ook mer merken aan zich binden met een positief maatschappelijk doel. Daarnaast zou de aankoop passen in het beleid van het concern om meer plantaardige voedingsmiddelen te produceren, die gezonder zijn en minder impact hebben op het milieu. Unilever telt op dit moment in Europa bijna 700 producten met het vegetarische productkeurmerk. In Nederland zijn dit producten van onder meer de merken Unox, Knorr, Hellmann’s, Conimex en Ben & Jerry’s. Nitin Paranjpe, President Foods & Refreshment Unilever: ”Wij zien dat onze ‘brands with a purpose’ harder groeien, beter aansluiten bij wat consumenten willen en zorgen voor maatschappelijke impact. De Vegetarische Slager heeft een duidelijke missie, veel trouwe ambassadeurs en een sterke positie in de markt en op social media.” De overname betreft de fabriek in Breda, de marketing & sales organisatie in Utrecht en het restaurant in Den Haag. Bij De Vegetarische Slager werken 90 mensen die allemaal in dienst blijven. Over de overname zijn geen financiele details bekendgemaakt. Bron: @FoodClicks Overname - De Vegetarische Slager komt in handen van Unilever. Het levensmiddelenconcern wil met de overname het eigen vegetarische assortiment uitbreiden en profiteren van de groeiende groep consumenten die vlees vaker of helemaal laten staan. De overname werd vandaag, woensdagochtend, bekendgemaakt door beide bedrijven. Unilever werkte al samen met de Vegetarische Slager voor de Unox vegetarische rookworst. Deze werd aan het begin van het rookworstseizoen gepresenteerd. Unilever wil niet alleen inspelen op de groeiende groep vegetariërs en flexitariërs, maar ook mer merken aan zich binden met een positief maatschappelijk doel. Daarnaast zou de aankoop passen in het beleid van het concern om meer plantaardige voedingsmiddelen te produceren, die gezonder zijn en minder impact hebben op het milieu. Unilever telt op dit moment in Europa bijna 700 producten met het vegetarische productkeurmerk. In Nederland zijn dit producten van onder meer de merken Unox, Knorr, Hellmann’s, Conimex en Ben & Jerry’s. Nitin Paranjpe, President Foods & Refreshment Unilever: ”Wij zien dat onze ‘brands with a purpose’ harder groeien, beter aansluiten bij wat consumenten willen en zorgen voor maatschappelijke impact. De Vegetarische Slager heeft een duidelijke missie, veel trouwe ambassadeurs en een sterke positie in de markt en op social media.” De overname betreft de fabriek in Breda, de marketing & sales organisatie in Utrecht en het restaurant in Den Haag. Bij De Vegetarische Slager werken 90 mensen die allemaal in dienst blijven. Over de overname zijn geen financiele details bekendgemaakt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid