Upfield start CO2 etikettering op verpakkingen


Duurzaamheid – Upfield, de koper van de margarinetak van Unilever en ‘s werelds toonaangevende plantaardige voedingsbedrijf, gaat consumenten aanmoedigen om duurzamere voedselkeuzes te maken. Het bedrijf introduceert eind 2021 CO2 etikettering op 100 miljoen verpakkingen van zijn plantaardige spreads, margarines, plantaardige boters en plantaardige crèmes.

De CO2 aanduiding op de verpakkingen moet consumenten helpen bij hun keuze over de milieu-impact van hun product. De Upfield-merken Country Crock Plant Butter in de Verenigde Staten en Flora Plant in het Verenigd Koninkrijk en Ierland zijn al voorzien van de nieuwe labels. De komende maanden worden nu ook de verpakkingen van Flora, Becel, ProActiv en Rama voorzien van het CO2-label

Dr Jeanette Fielding, Chief Corporate Affairs and Communications Officer van Upfield is er van overtuigd dat het initiatief de overgang naar een duurzamer voedselsysteem zal ondersteunen. “We roepen onze branchegenoten op om dit voorbeeld te volgen en nu CO2etikettering op de verpakking door te voeren," aldus Fielding.

Ook Sally Smith, Head of Sustainability van Upfield ziet het als een verantwoordelijkheid van het bedrijf om tegen de achtergrond van een groeiende bevolking toch duidelijk milieudoelen te stellen. Zei motiveert de introductie van het CO2-label: “Het delen van op wetenschap gebaseerde milieubeoordelingen is de enige verantwoorde manier om de klimaatimpact van hun voedingskeuzes aan consumenten te communiceren.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola Nederland stapt over op flessen van gerecycled plastic

Duurzaamheid – Coca-Cola laat weten in Nederland volledig over te stappen op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic. Met deze stap is het niet langer nodig om nieuw plastic te gebruiken bij het maken van nieuwe flessen. Nederland is na Zweden het tweede land wereldwijd waar Coca-Cola stopt met het gebruik van nieuw plastic in alle flessen.

Lees bericht



TivoliVredenburg introduceert circulair systeem voor PET-afval

Duurzaamheid - TivoliVredenburg heeft samen met Vrumona en Bierbrouwerij AB InBev de handen ineen geslagen om een circulair logistiek systeem voor gebruikte PET- flesjes bij het theatergebouw te realiseren. De bedrijven gaan gebruik maken van elkaars logistieke proces door de lege plastic flesje van elkaar mee te nemen.

Lees bericht

Meatless Farm start in Nederland

Plantaardig – Het bedrijf Meatless Farm, onder leiding van oud-Lidl topman Erwin Meijer, startte in 2020 met haar plantaardige producten in de VS, Azië, maar komt nu ook naar Europa, te beginnen in Nederland. Het bedrijf ziet de markt voor vleesloze zodanig groeien dat het ruimte ziet voor plant-based gehakt, burgers, worsten en chickenless producten.

Lees bericht


Paulig wil koploper worden in duurzaamheid

Achtergrond - Paulig, het van origne Finse moederbedrijf achter Tex Mex merk Santa Maria en de plantaardige eiwitbron Pulled Oats van Gold&Green kondigde onlangs aan om koploper te worden als het gaat om duurzaamheid. Zo hebben zij de ambitie om in 2030 70% van de netto-omzet te halen uit producten en diensten die de gezondheid en het welzijn van mensen en...

Lees bericht

Suiker Unie heet voortaan Cosun Beet Company

Naamswijziging – Na 54 jaar verandert Suiker Unie haar naam in Cosun Beet Company. De nieuwe bedrijfsnaam sluit beter aan bij de strategie die het bedrijf voorstaat, laat CEO Paul Mesters weten. Het bedrijf wil de focus leggen op een circulaire economie met de biet in de hoofdrol.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid