Veenman+ neemt belang in de Buik
Belang - De Buik en Veenman+ slaan de handen ineen. Vanaf september krijgt de Buik, bekend van de Buik van Rotterdam, de Buik van Amsterdam en de Buik van Utrecht naast medeoprichter Gijsbregt Brouwer een nieuwe aandeelhouder: Veenman+. Samen gaan zij de restaurants, cafés en bars in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht nóg beter voor het voetlicht brengen.
Medeoprichter en aandeelhouder Robert de Boer en aandeelhouder Willem van der Sar verkopen hun deel en doen een stap terug. Veenman+ heeft titels als Gers!, SMAAKmag. en Onze Haven in haar portefeuille. De Buik is een platform voor en door liefhebbers van lekker eten, drinken en mooie producten en werd eind 2013 opgericht.
Positieve blik
Veenman+ en de Buik hebben met elkaar gemeen dat ze eetverhalen willen delen met een positieve blik. De Buik heeft als missie de lokale foodcultuur in de schijnwerpers te zetten in de steden waarin zij actief is: Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Met Veenman+ als nieuwe aandeelhouder is zij in staat haar ambitie om uit te breiden naar andere steden waar te maken, zo laten beide partijen weten. De reden waarom beide partijen juist nu gaan samenwerken is dat ze de horecaondernemers, chefs, barista’s, bartenders, sommeliers en leveranciers na de strenge coronamaatregelen een nog groter podium willen geven.
De marketingactiviteiten van de Buik (Food Marketing Agency) zijn geen onderdeel van de overname en deze zijn ondergebracht in een nieuwe entiteit en daar blijven Gijsbregt Brouwer, Willem van der Sar en Robert de Boer gezamenlijk bij betrokken en verantwoordelijk voor.
Bron: De Buik/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek