Veranderende consument centraal bij Benzinedag


Petrol - De Benzinedag, die 16 maart in CineMecc in Ede wordt gehouden, staat volledig in het teken van de veranderende rol van de consument in de tankshopwereld; er wordt een brug geslagen tussen het consumptiegedrag van generatie X (geboren tussen 1956 en 1985) en generatie Y (van 1982 tot 2001). De Belgische hoogleraar Steven van Belleghem is één van de sprekers die het thema vanuit zijn visie gaat beschrijven.  Volgens Van Belleghem verlangt de nieuwe consument meer ‘on-demand service’ en is gebruiksgemak zijn belangrijkste drijfveer voor merkgetrouwheid. Dat vertaalt zich, in zijn visie, onder meer in een voorkeur voor een persoonlijke dienstverlening en ‘awesome companies’. Volgens de Belgische hoogleraar gaan nieuwe mobiliteitsinitiatieven de markt ook snel in beweging brengen. “Denk aan de zelfrijdende auto, de taxidienst Uber, drones enz.” Invloeden die de markt voor tankshopondernemers de komende jaren drastisch gaan veranderen. De Benzinedag wordt jaarlijks georganiseerd door Big Brother. Deze editie beleeft een primeur, kinderen zijn namelijk welkom, omdat ook gedacht is aan de toekomstige generatie tankstationondernemers. Bron: Big Brother

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid