Verpakking zuivelalternatief Koko krijgt nieuwe uitstraling


Vernieuwd - Vanaf dit najaar komen er nieuwe, opvallende verpakkingen van Koko aan. Koko biedt een plantaardig zuivelalternatief op basis van kokosnoten. Ook de uitstraling van het merk verandert.

Koko onderscheidt zich van andere plantaardige producten door de kokosnoot als basisingrediënt te nemen voor het assortiment. Hierdoor zijn smaak, textuur en uiterlijk van het product bijna niet meer te onderscheiden van zuivel.

Dit najaar komt het zuivelalternatief met kleurrijke verpakkingen. De lancering van deze nieuwe verpakkingen volgt de introductie van de opgefriste merkpositionering eerder dit jaar. Koko wil zich onderscheiden door ‘dairy like’ producten aan te bieden en de nieuwe verpakkingen moeten dat benadrukken.

Opvallend design

Het huidige assortiment in Nederland bestaat uit twee plantaardige melk-alternatieven en twee plantaardige yoghurt-alternatieven. Deze zijn te herkennen aan een bruin opvallend logo in de vorm van een kokosnoot. Gekozen is voor felle tropische kleuren om op te vallen. De gebruikte kleuren laten tevens zien om welke variant of smaak het gaat: original, ongezoet, plain of aardbei. “We hebben het design van de verpakkingen aangepast, zodat het beter aansluit bij ons verhaal en de kernwaarden die we hanteren. Koko is lief voor mens, planeet en dier, en staat voor fun, levendig, smakelijk en kleurrijk. Dat zie je nu veel beter terug,” zegt Hanne Peeters, Sr. Product Manager bij Koko Benelux. De producten van Koko zijn vrij van allergenen, kunstmatige kleur- en smaakstoffen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid