Vitam reduceert mono-verpakkingen met 53%


Catering - Cateraar Vitam heeft het aantal ingekochte mono-verpakkingen in 2014 met 53 procent gereduceerd ten opzichte van vorig jaar. Een vooruitstrevend resultaat binnen de campagne ‘Say no to mono’ waarmee VITAM een significante bijdrage levert aan de reductie van verpakkingsmateriaal. Met name in boterhamartikelen (jam, pindakaas, hagelslag, honing etc.) en kaas- en vleeswaren is Vitam in staat gebleken het verpakkingsmateriaal sterk te reduceren. Boterhamartikelen worden in bulkverpakking ingekocht en gepresenteerd in bijvoorbeeld glazen weckpotten. In 2014 heeft in deze productgroep een daling van 65% mono-verpakkingen (lees: per portie verpakt) plaatsgevonden ten opzichte van 2013. Bovendien heeft het vers snijden en onverpakt presenteren van kaas- en vleeswaren in dezelfde periode een reductie van 41% mono-verpakkingen opgeleverd. Vitam streeft uiteindelijk naar een verpakkingsvrij restaurant. Met het ‘Say no to mono’ concept streeft Vitam naar een verpakkingsvrije omgeving waarin zoveel mogelijk verse producten en gerechten onverpakt worden gepresenteerd. Mono-verpakkingen zijn kostbaar voor het milieu en dragen weinig bij aan de ambachtelijke uitstraling en versbeleving in de restaurants. Van de Vitam-restaurants presenteert 80% de boterhamartikelen, kaas- en vleeswaren onverpakt of in grootverpakking. Hierbij worden kaas- en vleeswaren vaak op de counter met een snijmachine vers gesneden, zoet broodbeleg in glazen weckpotten gepresenteerd en drinkzuivel in grote glazen kannen. Bron: Vitam

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid