Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails


Vrumona speelt in op de vraag naar minder alcoholhoudende dranken en introduceert Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Trends laten zien dat de alcoholconsumptie onder consumenten daalt en blijft dalen. Gezondheid is een belangrijke reden voor mensen om minder alcohol te drinken. Dit zorgt er voor dat meer consumenten op zoek zijn naar alcoholvrije alternatieven.

Breder publiek

Vrumona heeft met Royal Club de ambitie om het volwassen fris-segment verder te laten groeien door nieuwe smaaktrends voor een breder publiek toegankelijk te maken met innovaties zoals Ginger Beer 0% suiker en Rose Lemonade 0% suiker. De drie nieuwe varianten suikervrije mocktails spelen passen in die missie. Laura Beenders, Brand Development Manager voor Royal Club: “Alcohol drinken wordt steeds minder populair en dat zien we terug in de markt. Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier, als sterke dranken, maar het aanbod in frisdrank was tot nu toe nog vrij beperkt. Met Royal Club Mocktails brengen we deze trend naar de massa en omdat de gehele range suikervrij is, wordt het voor de shopper eenvoudiger om te kiezen voor een gezondere frisdrank met de smaak van traditionele cocktails, maar dan alcoholvrij.”

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht



Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Lees bericht

Pepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola

Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.

Lees bericht


Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht

Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid