Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails
Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.
Trends laten zien dat de alcoholconsumptie onder consumenten daalt en blijft dalen. Gezondheid is een belangrijke reden voor mensen om minder alcohol te drinken. Dit zorgt er voor dat meer consumenten op zoek zijn naar alcoholvrije alternatieven.
Breder publiek
Vrumona heeft met Royal Club de ambitie om het volwassen fris-segment verder te laten groeien door nieuwe smaaktrends voor een breder publiek toegankelijk te maken met innovaties zoals Ginger Beer 0% suiker en Rose Lemonade 0% suiker. De drie nieuwe varianten suikervrije mocktails spelen passen in die missie. Laura Beenders, Brand Development Manager voor Royal Club: “Alcohol drinken wordt steeds minder populair en dat zien we terug in de markt. Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier, als sterke dranken, maar het aanbod in frisdrank was tot nu toe nog vrij beperkt. Met Royal Club Mocktails brengen we deze trend naar de massa en omdat de gehele range suikervrij is, wordt het voor de shopper eenvoudiger om te kiezen voor een gezondere frisdrank met de smaak van traditionele cocktails, maar dan alcoholvrij.”
Bron: Vrumona/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%
Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.
Lees berichtJasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm
Benoeming - Jasper Spaargaren is benoemd tot CMO van het merk The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona, maar werkte hiervoor als horecaondernemer bij het vernieuwende restaurantconcept The Shift in Den Bosch.
Lees berichtUnilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen
Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.
Lees berichtPepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola
Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.
Lees berichtVrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees bericht