Weer veel originele vondsten bij Has Food Experience


De winnaar van studiegang 2023 bij de HAS Food Experience

Opleiding - Jaarlijks heeft de HAS in Den Bosch en Venlo een dag waarbij studenten worden gecomplimenteerd met hun food-innovatiebedenksels, de HAS Food Experience. Dat was onlangs ook weer het geval. Deze groep HAS-studenten heeft allerlei producten bedacht, en, zoals de laatste jaren, altijd weer met duurzaamheid, voedselverspilling, eiwittransitie etc. als uitgangpunt.

Zo bedacht Fleur van Loon ‘Friendly’s’, een chocoladepasta met een alternatief eiwit, namelijk insecten. Kato Sluis bedacht ‘Sensetions’, een merk van vijf poeders die extra smaak geven aan een gerecht, bestemd voor mensen die door corona hun smaak geheel of deels kwijt zijn, en voor senioren, bij wie de smaaksensatie afneemt. Dewi Vlek bedacht ‘Dew-it’, een kauwgomverpakking waarbij je als consument de uitgekauwde kauwgom via een speciale dop in een apart vakje kunt stoppen, en dat zou dan zwerfafval van kauwgom kunnen voorkomen.

Dennie Wolbers bedacht ‘Eetbaar Tuintje’, een manier om zelf makkelijker in eigen tuin agf te verbouwen, of gewoon op je balkon. Lena Wabeke bedacht ‘De Goede Vangst’, bitterballen met rivierkreeftjes. Rivierkreeftjes vormen een ‘invasieve exoot’, een niet oorspronkelijk onderdeel van de Nederlandse flora en fauna, dat een bedreiging vormt voor de Nederlandse biodiversiteit. Met die bitterballen zouden we het probleem van de rivierkreeftjes ‘weg kunnen eten’. En Bert van Haaren, Lennart Hoops, Pim Heeman en Tom Engels werkten een ‘regeneratieve boerderij in Ethiopië’ uit, een ‘kernboerderij’ die exportgewassen produceert, zoals biologische avocado’s, met oog voor het leefbaar loon voor arbeiders, voor een bodem die z’n kwaliteit behoudt en voor een goede agro-verwaarding.

Zij zijn de winnaars van de inmiddels vijftiende jaarlijkse HAS Food Experience. Het gaat hierbij om vijf winnaars in een bepaalde categorie en een zogeheten publieksprijs.

Bron: FoodPersonality/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Winnaars FoodmanShip Awards van HAS bekend

Verkiezing – Deze week werden de veelbelovende winnaars van de FoodmanShip Awards 2024 bekendgemaakt, tijdens de jaarlijkse HAS Food Experience, georganiseerd door HAS green academy. Zes studentenprojecten werden bekroond voor hun bijzondere bijdragen aan de voedselsystemen en voeding van de toekomst, passend bij het thema: 'Taste the Future'.

Lees bericht


HAS Food Experience 2022 richt zich op een betere wereld

Opleiding - Hybride worsten die de vleesconsumptie helpen reduceren. Maaltijdpakketten voor gezinnen met een lager inkomen en gezondheidsissues. Een fairtrade systeem voor Nederlandse boeren. Luxe chocolade met gedroogde koffiedrab. En een bijzonder biertje als conversation starter. Dat zijn de 5 innovatieve concepten die dinsdag tijdens de HAS Food Experience 2022 een FoodmanShip Award hebben gewonnen.

Lees bericht


Vitam en Appèl Catering sluiten aan bij Innovatieplatform Groente

Samenwerking – Nederlanders eten veel te weinig groente. Omdat dit te veranderen is een nieuwe marktbenadering nodig, vindt Herman Peppelenbos, lector Groene Gezondheid van HAS Hogeschool. Samen met The Food Foundry, een organisatie dat food start-ups ondersteunt met scale-up en route-to-market, is de HAS initiatiefnemer van het Innovatieplatform Groente. Recent hebben bedrijfs- en onderwijscateraars Vitam en Appèl Catering zich bij...

Lees bericht


Appèl zet divisie Campus op voor hogescholen

Catering – Door de forse uitbreiding in het aantal hogescholen zet cateraar Appèl vanaf het nieuwe collegejaar een nieuwe divisie op voor dit segment: Appèl Campus. Appèl gaat vanaf het nieuwe scholljaar starten met de dienstverlening op de Hogeschool Rotterdam op de locatie Kralingse Zoom. Naast Hogeschool Saxion, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, Universiteit Twente en HAS Hogeschool...

Lees bericht

HAS Hogeschool verlengt lectoraat AgroFood Marketing tot 2021

Opleiding - Het lectoraat AgroFood Marketing van HAS Hogeschool is met vier jaar verlengd. Lector Harry van Delft richtte zich de afgelopen vier jaar samen met zijn lectoraat-team vooral op klantgericht ondernemen en waardecreatie. In beide speerpunten stond kennis van de klant centraal. In zijn nieuwe termijn verlegt Harry van Delft zijn focus naar consumentengedrag in korte(re) ketens. “De...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid