What’s Cooking? wordt nieuwe naam Ter Beke


What's Cooking? is de de nieuwe naam van Ter Beke

Jubileum  – Het Belgische voedingsbedrijf Ter Beke, eveneens actief in Nederland met productie en verkoop (ook onder de naam Berkhout Langeveld), heeft ter gelegenheid van een nieuwe strategie en het 75-jarig jubileum de naam gewijzigd in What’s Cooking?

Met de nieuwe naam wil Ter Beke uitdrukking geven aan huidige vraag van consumenten en een voortrekkersrol nemen in de verduurzaming van de voedingsindustrie. Het bedrijf staat bekend om zijn Vleeswaren (charcuterie), hartige snacks en bereide gerechten zoals Come a casa. Door in te zetten op innovatie en het versneld invoeren van nieuwe plantaardige producten wil What’s Cooking? de klant en consument nog meer keuze bieden en samen met hen de weg inslaan naar verduurzaming. De naam What’s Cooking? moet de ambitie en de nieuwsgierigheid naar nieuwe ontwikkelingen op di terrein onderstrepen.

Twee business units

Het bedrijf blijft uit twee strategische business units (SBU’s) bestaan: Hartig beleg en kant-en-klaar maaltijden. Hartig, want de focus ligt niet langer op vlees, maar op vleeswaren, spreads en snacks die steeds vaker plantaardige in plaats van dierlijke eiwitten zullen bevatten. Piet Sanders, CEO: “Onze R&D-activiteiten richten zich niet alleen op het verder ontwikkelen van een smaakvol en betaalbaar dierlijk, vegetarisch en plantaardig gamma aan hartig fijn beleg en bereide gerechten. We focussen ook op het verduurzamen van onze bestaande producten, de verpakkingen en onze productieprocessen.”

Duurzaamheid

Daarmee koppelt What’s Cooking? aan de nieuwe bedrijfsstrategie meteen een ambitieuze duurzaamheidsstrategie. Het bedrijf richt zich met een aantal doelstellingen op 2030 rond drie uitgangspunten: Good Food for all, Protect our Planet en Help People flourish. De doelstellingen liggen op het terrein van verminderen broeikasgassen, waterverbruik, maar ook op uitbreiding van het plantaardige assortiment. De afgelopen vijf jaar investeerde de groep ruim 135 miljoen euro in onder meer nieuwe productielijnen en energiebesparende maatregelen zoals bijkomende isolatie en warmtehergebruiksystemen. De komende vijf jaar zijn ruim evenveel investeringen voorzien om de nieuwe strategie en duurzaamheidsambities te realiseren: 150 miljoen euro, gespreid over diverse projecten.

Bron: What’s Cooking Group/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht


Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht

Cafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid

Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid