Winkeliers gooien massaal deur dicht op koopavond


Retail – Koopavonden zijn zo rustig dat steeds meer winkeliers de deuren sluiten. Ruim een derde van de Nederlandse consumenten gaat minder vaak winkelen tijdens koopavonden dan een jaar eerder. Ten opzichte van vijf jaar geleden ligt dat aandeel zelfs op 51 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van I&O Research onder bijna drieduizend consumenten waarover de Telegraaf publiceert. De koopavonden zijn een gedateerd fenomeen. Consumenten winkelen nu veel liever online of extra op zondag. Ook het feit dat de koopavond in het leven is geroepen om het salaris, dat in de jaren ’50 nog wekelijks op donderdagmiddag werd gestort, meteen te kunnen opsouperen, is achterhaalt. Maar 7 procent van de ondervraagden geeft in het onderzoek van I&Q Research aan juist vaker van de mogelijkheid gebruik te maken om´s avonds te shoppen, in vergelijking met vorig jaar. 81 procent van de ondervraagde consumenten winkelt nog wel eens tjidens een koopavond. Tweederde doet dat echter minder dan een keer per maand. Consument zeggen tijdens een koopavond het vaakst levensmiddelen te kopen, daarna volgt op enige afstand de aanschaf van kleding. Bron: De Telegraaf  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid