YB introduceert plantaardige ‘yoghurts’ voor retail en foodservice


Introductie - YB by Yoghurt Barn gaat vanaf september plantaardige producten verkopen aan landelijke supermarktketens en foodservicepartners in Nederland en België. YB brengt hiermee de ervaring van miljoenen gasten in de horeca nu naar de consument thuis en onderweg.

Na haar recente naamswijziging van Yoghurt Barn naar YB vanwege de focus op plantaardig eten, is dit de volgende stap. Oprichters Wouter en Esther Staal zien grote kansen om hun ervaring en merknaam breder in de markt te zetten. Daarom worden vanaf week 38 vier producten voor on the go (catering, petrol & fastservice horeca) en twee supermarktproducten gelanceerd. Twee YB Soya Specials in de smaken Aardbei en Perzik & Abrikoos met eigen receptuur granola en twee varianten YB Overnight Oats; Natural en Cacao. Deze laatste twee varianten komen er ook in grootverpakking voor retail. Het bedrijf heeft landelijke distributie in de retail en komt zelfs bij meerdere partners in België in het schap. Einde jaar zullen er rond de 2.000 verkooppunten zijn gerealiseerd.

YB

YB, opgericht in 2012, is een Nederlands bedrijf waar the planet’s favourite healthy pleasure voorop staat. Sinds 2020 opereert het bedrijf klimaat positief, waarbij elke gast een positieve bijdrage heeft aan het klimaat. De keten telt 13 Barns in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport. YB is certified B Corp.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS

Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten van de locatie te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’

Lees bericht



YB franchise module op bedrijfslocatie Food&i

Catering - YB gaat met een onbemande module de bedrijfshoreca van Food&i in Rotterdam ondersteunen. YB had al een dergelijke partnership met Autogrill in Brussel. De samenwerking betekent voor YB een verdere uitbreiding van de franchise activiteiten.

Lees bericht

Shell breidt vega(n) assortiment dit jaar verder uit

Formulenieuws - Shell gaat dit jaar een groot aantal vegetarische en plantaardige producten toevoegen aan het assortiment. De stap past volgens het bedrijf binnen de duurzaamheidstransitie van Shell, waarbij reizigers steeds vaker een bewustere keuzes kunnen maken.

Lees bericht


YB toont begin volgend jaar de CO2-uitstoot op de kassabon

Formulenieuws – De plantaardige koffie- en lunchketen YB (voorheen Yoghurt Barn) gaat vanaf begin volgend jaar de CO2- uitstoot van de producten vermelden op de kassabon. Hoewel de getoonde cijfers nog wel ter discussie staan, gaat het de founder van de keten, Wouter Staal, vooral om het signaal dat wordt afgegeven. Volgens Staal is het vermelden van de milieuimpact de...

Lees bericht

YB lanceert Pro-assortiment voor de foodservicemarkt

Introductie – YB heeft een Pro-assortiment ontwikkeld voor foodservicebedrijven die hun aanbod willen switchen naar plantaardig. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf in de eigen ‘Barns’ gewerkt aan een assortiment dat het mogelijk maakt voor bedrijven één-op-één over te schakelen, aldus YB.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid