Bubble Tea onder vuur in Duitsland
Gemak - Het onder de jeugd populaire Bubble Tea, ligt bij onze oosterburen sinds kort zwaar onder vuur. Het hippe drankje is niet alleen een gevaar voor jongere kinderen maar is ook veel te zoet voor volwassenen. Het Duitse ministerie van volksgezondheid wil dat er een duidelijke waarschuwing op het product komt waarop ouders kunnen zien dat kleine kinderen (tot 4 jaar) zich kunnen verslikken in de kleine zetmeelkogeltjes zoals die...
Lees berichtReckitt Benckiser vergroot belang in internationale koffiemarkt
Gemak - Reckitt Benckiser heeft opnieuw haar belang in de koffiemarkt vergroot. Voor een bedrag van 1 miljard neemt het bedrijf de Amerikaanse koffiehuisketen Peet's Coffee&Tea over. Eerder nam de investeringsmaatschappij Donata Holding, een onderdeel van Benckiser en ook eigendom van de Duitse familie Reimann een aandeel van 12 procent in het nieuwe D.E. Master Blenders 1753. Bij Peet’s gaat het om 201 vestigingen. Peet's is opgezet door de Nederlandse immigrant...
Lees berichtNieuw hoofdkantoor Makro
Groothandel - Olaf Koch, CEO van de internationaal opererende Metro Group, opende het nieuwe hoofdkantoor van Makro Nederland in het markante gebouw ‘Zuidpark’ aan de Spaklerweg in Amsterdam. Tevens onthulde Olaf Koch, samen met Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland, de ‘gouden Makro-kar’ in het hoofdkantoor. Deze symboliseert de vernieuwingen die Makro doorvoert en waarmee de groothandel zich profileert als partner voor ondernemend Nederland om ondernemers succesvoller te laten zijn....
Lees berichtOmzet winkelketen Primera stijgt licht
Gemak - De omzet van winkelketen Primera is in het eerste halfjaar met 0,2% gegroeid. Dit resultaat is exclusief de tien nieuw geopende winkels in 2012. De winkelketen wist dalende loterij omzetten te compenseren met een sterke omzetontwikkeling tijdens de cadeaumomenten Moederdag en Vaderdag. Het assortiment cadeaukaarten laat een stijging van 66% zien. De stijging wordt mede veroorzaakt door de forse marketinginspanningen gericht op de cadeaumomenten. Boeken is gedaald met 8%. Het resultaat bij...
Lees bericht“Kortingskaart gezonde voeding voor lage inkomens”
Gezonde voeding - Dr. Wilma Waterlander van de Vrije Universiteit in Amsterdam pleit voor een kortingskaart waarmee consumenten met lage inkomens goedkoper gezonde voeding kunnen kopen. Het pleidooi is onderdeel van haar onderzoek naar de effecten van beprijzing van voeding. De conclusies verschijnen vrijdag in het proefschrift Put The Money Where The Mouth Is. Waterlander baseerde haar onderzoek op simulaties in een supermarktomgeving, waarbij ze het gedrag van consumenten in...
Lees berichtTabaksector roept in open brief Tweede Kamer op af te zien van accijnsverhoging
Gemak- In een open brief roepen Beta (tankstations), NSO (tabakswinkeliers), de Bovag (tankstations) en TZN (tabaksgroothandel) de Tweede kamer op af te zien van de voorgenomen accijnsverhoging en de grens te leggen op 180 miljoen euro. De brandbrief is zaterdag gepubliceerd in de Volkskrant en de Telegraaf. De hele week is er al luid protest geweest tegen het plan om de accijns op tabak te verhogen. Er zijn regiobijeenkomsten georganiseerd, een...
Lees berichtSamenwerking GGD en foodleveranciers
Foodservice - GGD Nederland organiseert congres over gezondheidswinst door samenwerking met bedrijfsleven, waaronder Mars en Heineken. Verschillende sprekers uit de politiek en het bedrijfsleven komen aan het woord. Hans van Oers, hoogleraar en hoofd Centrum Volksgezondheid Toekomst Verkenningen bij het RIVM, heeft onderzoek gedaan naar de mogelijke gevolgen van publiek private samenwerking. Hij denkt dat publieke private allianties alleen onder strikte voorwaarden een kans van slagen hebben. Volgens Philip de...
Lees berichtActiebijeenkomsten accijnsverhoging goed bezocht
Tabak - Afgelopen maandag is een drietal actiebijeenkomsten georganiseerd als protestactie op de accijnsverhoging. Per bijeenkomst waren rond de 60 á 70 ondernemers aanwezig. In Bergen op Zoom kwam VVD-Kamerlid Nepperus de boze ondernemers aanhoren en toespreken. Tijdens de avond zijn de plannen gepresenteerd van NSO en de BETA, mochten ondernemers hun stem laten horen en is er en oproep gedaan om een brief te schrijven naar de plaatstelijke gemeente en wethouders. “Elke...
Lees berichtArla ruilt Friesche Vlag in voor Melkunie
Industrie- Het Deense zuivelbedrijf Arla Foods gaat voor de dagverse zuivel verder met de merknaam Melkunie en neemt afscheid van het merk Friesche Vlag. Het concern vindt de merknaam Melkunie beter passen bij de dagverse producten en bovendien een krachtiger merk. Het merk Melkunie behoorde 10 jaar gelden tot een van de bekendste merken in Nederland, mede door succesvolle commercials, als: “Ik heb nog zo gezegd: geen bommetje”. De verkoop van...
Lees berichtSWO de Splinter aan de haal met cadeaukaarten
Petrol - SWO de Splinter start met de verkoop van cadeaukaarten. Het assortiment van de 192 tankstations van de leden van de retailcoöperatie bestaat uit ruim 30 cadeaukaarten in onder meer de categorieën games, muziek, uitgaan en vrije tijd. “Wij zijn blij de start van de verkoop van cadeaukaarten bij de 192 tankstations van onze leden te kunnen aankondigen”, vertelt directeur Aschwin Vermeulen van SWO de Splinter. In eerste instantie presenteren...
Lees bericht