Bierbrouwers Bavaria en Palm bundelen krachten en versterken portfolio

Bier - Bavaria N.V. en Palm Belgian Craft Brewers bundelen hun krachten. Bavaria heeft met de overname van 60% van de aandelen een meerderheidsbelang genomen in Palm. Vanaf 2021 zal Palm Belgian Craft Brewers voor 100% deel uitmaken van de bierbrouwer uit Lieshout. De twee familiebrouwers zeggen veel synergie bij elkaar te vinden door de gemeenschappelijke achtergrond en de gedeelde passie voor bier. “België is hét speciaalbierland bij uitstek”, zegt Jan-Renier...

Lees bericht

Coca-Cola brengt smart productactivatie op flesjes cola in de horeca

Frisdranken - Coca-Cola houdt de komende maanden in de Nederlandse horeca een actie waarbij consumenten met hun mobieltje een flesje cola kunnen scannen, een filmpje te zien krijgen en vervolgens met de frisdrank ‘op reis gaan’. Doel van de campagne is een nieuwe beleving geven aan het drinken van Coca-Cola in de horeca. Via een innovatieve mobiele techniek krijgt de café- of restaurantbezoeker na het fotograferen van een flesje...

Lees bericht

RIVM pleit voor minder snoepautomaten op scholen

Vending – Het RIVM vindt het onwenselijk dat er nog steeds veel snoepautomaten op scholen staan. Het pleit daarom voor minder vendingmachines met een snackaanbod. Vandaag verschijnt van het RIVM het onderzoek ‘De voedingsomgeving op scholen’. Het aantal snack- en frisdrankautomaten op middelbare scholen is de afgelopen jaren weliswaar iets afgenomen, maar nog steeds heeft 83 procent van de scholen een frisdrankautomaat en in 70 procent van de gebouwen staat een snackautomaat. Op...

Lees bericht


Lekkerland breidt aantal Punto Panino-bakeries uit

Groothandel – Lekkerland heeft het aantal Punto Panino-bakeries uitgebreid met 21 nieuwe locaties, waarvan enkele ook in nieuwe segmenten, zoals bouwmarkten. Daarnaast verwelkomde de groothandel 33 tankshops als klant. Dit meldde Lekkerland Nederland afgelopen week bij de presentatie van de jaarcijfers van de Lekkerland Groep. De groothandel zag in 2015 de omzet stijgen met 4,2 procent tot 12.484,4 miljoen euro. De brutomarge steeg met 23,8 miljoen euro tot 595,8 miljoen euro. “Uit de jaarcijfers van 2015 blijkt dat we...

Lees bericht

Voormalig Shell-hoofdkantoor Amsterdam-Noord wordt hippe A’DAM Toren

Horeca - Het oude hoofdkantoor van Shell aan het Amsterdamse IJ en een herkenningspunt in Amsterdam-Noord opent dit voorjaar als de nieuwe hotspot A’DAM Toren. De 23 verdiepingen hoge toren krijgt een uitzichtplatform, een roterend restaurant, een nachtclub en een ‘over-the edge schommel’. A’DAM staat voor Amsterdam Dance and Music tower en heeft volgens de initiatiefnemers de potentie om de Eifeltoren van Amsterdam te worden. Het uitzichtplatform annex sky...

Lees bericht

Efteling presenteert Maison van den Boer-concept

Attractieparken – Efteling presenteert sinds 1 mei een nieuw foodconcept uit de stal van FoodforFun, een merk van FoodforHospitality, onderdeel van Maison van den Boer. In Restaurant de Gulden Gaarde bij de attractie Droomvlucht worden verse en verantwoorde snacks, maaltijden, salades en smoothies verkocht. Ook is er een picknicktas verkrijgbaar waarmee de producten uit het assortiment op één van de picknickplekken in het park kunnen worden geconsumeerd. Dit meldt Maison van den...

Lees bericht

200 bieren op jubileumeditie Nederlands Bierproeffestival Den Haag

Bier - Tijdens de jubileumeditie van het Nederlands Bierproeffestival, van 19 tot en met 21 mei in de Grote Kerk in Den Haag, zullen 43 Nederlandse brouwerijen aanwezig zijn. Bezoekers kunnen tijdens het festival kennis maken met 200 verschillende bieren. Naast de Grote Kerk is er dit jaar ook een foodtruckplein en zijn er diverse live optredens. Het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag markeert de opening van de Week van het Nederlandse Bier, waarbij...

Lees bericht

Uniqlekker.nl nieuwe online foodplatform

Online - Uniqlekker.nl is een nieuw online foodplatform van dertig Nederlandse producenten en leveranciers. Deze marktplaats is gespecialiseerd in verkoop van duurzame levensmiddelen en streekproducten, direct van de producent en leverancier aan de consument. Dit melden de partijen vandaag. Houdbare, koelverse en diepgevroren producten die voor 13.00 uur door consument worden besteld, worden nog dezelfde avond thuisbezorgd. Deze zogenoemde e-fulfilment wordt geboden door Müller Fresh Food Logistics. De leveringen...

Lees bericht

7.000 exposanten, 400.000 producten op 270.000 m² grote SIAL Paris

Beurzen - Levensmiddelenvakbeurs SIAL Paris, van 16 tot en met 20 oktober in Parijs, wordt de grootste editie ooit. Op 270.000 m² presenteert de beurs een aanbod van 400.000 lokale en mondiale producten van 7.000 internationale exposanten. Daarnaast wordt er een uitgebreid evenementen- en conferentieprogramma georganiseerd. SIAL Paris wil tijdens de komende beurs nadrukkelijk een bron van inspiratie zijn voor horecaprofessionals. De sector La Cuisine, waar gerenommeerde chef-koks gerechten bereiden, blijft volgens de beursorganisatie het...

Lees bericht

Toprestaurateurs binden strijd aan met bookingssites

Horeca - De Nederlandse toprestaurants zijn beducht voor de alsmaar hoger wordende provisies en commissies van bookingssites als IENS en Couverts en beginnen daarom een eigen reserveringssite. Met het nieuwe bookingssysteem OERS (Ons Eigen ReserveringsSysteem, red.) willen zij de rollen omkeren; niet de bookingssites bepalen de commissies, maar de toprestaurateurs zelf maken afspraken over de hoogte van de vergoeding. OERS werd vandaag in restaurant Aan de Poel in Amstelveen gepresenteerd...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid