Adriaan Mol investeert acht miljoen euro in Formitable


Raymond Wilders (l) van Formitable en investeerder Adriaan Mol

Horeca – Adriaan Mol, de founder van Mollie en Messagebird, neemt per direct een belang in Formitable. Met zijn nieuwe investeringsvehikel Spacetime verstrekt hij acht miljoen euro groeikapitaal aan de Amsterdamse tech scale-up. Hiermee breiden Mol en Formitable hun bestaande partnerschap uit en zullen ze zich gaan richten op verdere productontwikkeling en internationale expansie.

Formitable werd in 2017 opgericht en helpt inmiddels meer dan drieduizend restaurants in vijftien Europese landen met reservering-, ticket-, en loyaltyoplossingen. “Met deze investering versterken we onze positie als marktleider in Nederland op het gebied van groeioplossingen voor restaurants”, zegt Raymond Wilders, CEO van Formitable. “Dankzij het partnerschap met Adriaan kunnen we onze systemen blijvend verbeteren en zo bijdragen aan een betere klantbeleving, hogere omzet en duurzame groei voor restaurants. Daarbij is het onze ambitie om ook in Scandinavië en Duitsland marktleider te worden, en vervolgens in de rest van Europa.”

Innovatieve samenwerking

Formitable en Mol werken al langer samen. Vijf jaar geleden introduceerden ze vooruitbetalingen bij reserveringen als oplossing voor no-shows. Adriaan Mol: “Formitable heeft de markt opgeschud met innovatieve en gebruiksvriendelijke oplossingen, zodat restaurants zich volledig kunnen focussen op hun gasten en concentreren op groei. Raymond en ik delen het geloof in vernieuwing, eenvoud en technologie die werkt.”

Zonder geld uiteten

Binnen hun nieuwe partnerschap willen Formitable en Mol zich onder meer richten op een systeem voor restaurants en haar klanten, waarbij na reservering en het bezoek, de betaling zonder interruptie plaatsvindt. Wilders: “Na een etentje wil je niet de rekening vragen, lang wachten en dan pas betalen. Medewerkers ervaren bovendien regelmatig problemen met cash geld, niet werkende betaalkaarten, uitvallende pinkastjes of haperende smart devices. Hierdoor duurt het betalingsproces vaak lang en draagt het niet bij aan een geslaagde, gastvrije restaurantbeleving. Met deze nieuwe technologie kunnen gasten straks, simpel gezegd, zonder geld uiteten. Via onze Table app kunnen gasten straks niet alleen restaurants ontdekken en gemakkelijk reserveren, maar ook na afloop hun etentje betalen.”

Bron: Formitable/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Het Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform

Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY)  horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.

Lees bericht





© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid