Affligem blond lanceert alcoholvrije variant


Bier – Heineken heeft in Nederland de alcoholvrije variant van Affligem geïntroduceerd. De 0.0-variant werd eerder al geïntroduceerd in Frankrijk. Affligem Blond 0.0% is een alcoholvrij Belgisch blond abdijbier. Volgens Nannette de Koning, Brandmanager Affligem wordt ook binnen de categorie alcoholvrij steeds vaker gezocht naar smaakvariatie. En met Affligem Blond 0.0% ervaar je volgens haar de volledige beleving van speciaalbier, maar dan zonder alcohol. Affligem Blond 0.0% is nu nog uitsluitend verkrijgbaar bij de supermarkten van Jumbo en Albert Heijn, maar over twee weken ook op fles ook bij horecagelegenheden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opnieuw sterke stijging weekomzet supermarkten met +14,2%

Supermarkt – De combinatie van mooi weer en een feestdag droeg vorige week bij aan een sterke stijging in de verkoop van de supermarkten. Voor de week die eindigde op 24 mei (week 21) steeg de omzet van de Nederlandse supermarkten met 14,2% ten opzichte van het jaar ervoor, aldus analysebureau Nielsen.

Lees bericht

Groothandels per 1 juni weer gesloten voor particulieren

Groothandels - De Nederlandse foodservicegroothandels zijn per 1 juni weer alléén open voor pashouders. Dat heeft het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) dinsdagmorgen bekend gemaakt. Sinds 19 maart konden ook particulieren voor hun dagelijkse boodschappen bij de zelfbedieningsgroothandels terecht als gevolg van de grote drukte bij supermarkten en de grote versvoorraden in de foodservicebranche.

Lees bericht

Supermarkten stoppen met desinfecteren van elk winkelwagentje

Coronamaatregelen – Supermarktketen Albert Heijn is gestopt met het desinfecteren van de winkelwagentjes na elk gebruik. Bij sommige locaties moeten klanten het voortaan zelf doen en bij andere locaties wordt gemeld dat dit nog maar vier keer per dag gebeurt. De nieuwe hygiënerichtlijn vanuit het hoofdkantoor zou al sinds gisteren zijn ingegaan. Ook andere supermarktketen versoepelen de hygiëne richtlijnen...

Lees bericht

1 op de 12 avondmaaltijden wordt nu afgehaald of bezorgd

Analyse – Het bezorgen en afhalen neemt een gigantische vlucht. In de afgelopen weken van de lockdown werden er maar liefst drie keer zoveel maaltijden thuisbezorgd, terwijl het afhalen van maaltijden lijkt af te vlakken. Afhalen en bezorgen van maaltijden is daarmee een fenomeen dat ook na heropening van de horeca een definitieve plek gaat veroveren in het consumentengedrag.

Lees bericht


Omzet supers groeit in 2020 met 5,7% volgens Nielsen

Analyse - De omzet van de supermarkten in Nederland zal in 2020 met 5,7% groeien.  Voor de uitbraak van COVID-19 bedroeg de omzet van de supermarkten gemiddeld ongeveer 2,7%. Dat meldt Nielsen,  een wereldwijd opererend meet- en data-analysebedrijf, donderdag 30 april.

Lees bericht

Bouwmarkten en supers plussen fors in omzet

Analyse – Bouwmarkten en supermarkten zijn de bedrijven die sterk profiteren van de coronamaatregelen. De bouwmarkten hebben in de derde week van maart zelfs meer dan 50 procent meer omgezet gedraaid dan een jaar eerder. Ook de omzet bij supermarkten blijft onverminderd hoog.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid