AH kiest voor circulaire bedrijfskleding

Bedrijfskleding - Medewerkers van Albert Heijn krijgen nieuwe bedrijfskleding. Deze kleding is voor het overgrote deel circulair geproduceerd: van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe kleding.
De medewerkers hebben de bedrijfskleding beoordeeld op draagcomfort en bewegingsvrijheid. Getest werd er in verschillende designs. Het resultaat: herkenbaar Albert Heijn blauw met nieuwe elementen zoals schorten en oranje kleuraccenten. De kleding is vanaf juni in de winkels te zien. De kleding wordt in eerste instantie verstrekt aan medewerkers in de Albert Heijn-supermarkten en Albert Heijn to go. Medewerkers van de bezorgservice volgen volgend jaar.
Circulair
Een belangrijke voorwaarde bij de selectie van de nieuwe kleding was dat die duurzaam geproduceerd zou zijn. Albert Heijn werkt hiervoor samen met Schijvens, een familiebedrijf dat sinds 1863 bedrijfskleding ontwerpt. Schijvens maakt bedrijfskleding uit afgedragen of versleten kleding in combinatie met gerecycled PET. Alle oude bedrijfskleding wordt bij Schijvens ingeleverd om uiteindelijk te recyclen tot nieuwe bedrijfskleding.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn introduceert ‘traybake-maaltijden’
Introductie - Albert Heijn heeft deze week de grootste en de eerste Albert Heijn XL heropend, die in Arnhem. De locatie heeft niet alleen een Bakery Café, zoals die eerder werd geopend bij de AH XL ‘Gelderlandplein’ in Amsterdam-Buitenveldert, maar de vestiging heeft ook tray-bakemaaltijden, meldt Foodpersonality.
Lees berichtBrandt & Levie worstmakers trekt Anne-Wies Bouritius aan
Benoeming – Per 1 september is Anne-Wies Bouritius gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie worstmakers. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op om te kunnen investeren in het team, distributie en productontwikkeling en zo een nog grotere bijdrage te leveren aan de voedseltransitie. Bovendien wil het bedrijf Europees groeien.
Lees berichtAlbert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra
Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.
Lees berichtAlbert Heijn rondt True Price-experiment koffie af
Formulenieuws - Albert Heijn heeft de ‘eerste fase’ van de proef met True Price bij drie AH To Go-locaties vorige maand afgerond. Op de eigen website geeft de supermarktketen een inkijkje in de resultaten. Van alle klanten die bij de drie AH To Go’s koffie kochten, koos 15% ervoor om ‘de echte prijs’ voor hun kop koffie te betalen. Van...
Lees berichtBakkerij Pré Pain gaat brood maken van biergraan
Samenwerking – Bakkerij Pré Pain en circulair innovator MaGie Creations gaan samenwerken en hun assortiment uitbreiden met een duurzaam broodconcept. Pré Pain gaat broodproducten maken van het biergraan van MaGie Creations, een restproduct uit het bierbrouwproces.
Lees berichtBufkes Heythuysen officieel geopend
Formulenieuws – Donderdag 8 juni is de nieuwste Bufkes-vestiging officieel geopend. De locatie is gelegen op het nieuwe horecaplein aan de Dorpstraat in Heythuysen. Vorig jaar is Bufkes een samenwerking aangegaan met Heerschap groep, waarvan het pand eigendom is.
Lees bericht