AH kiest voor circulaire bedrijfskleding

Bedrijfskleding - Medewerkers van Albert Heijn krijgen nieuwe bedrijfskleding. Deze kleding is voor het overgrote deel circulair geproduceerd: van gedragen textiel en gebruikte plastic flessen. Medewerkers stonden zelf aan de basis van de nieuwe kleding.
De medewerkers hebben de bedrijfskleding beoordeeld op draagcomfort en bewegingsvrijheid. Getest werd er in verschillende designs. Het resultaat: herkenbaar Albert Heijn blauw met nieuwe elementen zoals schorten en oranje kleuraccenten. De kleding is vanaf juni in de winkels te zien. De kleding wordt in eerste instantie verstrekt aan medewerkers in de Albert Heijn-supermarkten en Albert Heijn to go. Medewerkers van de bezorgservice volgen volgend jaar.
Circulair
Een belangrijke voorwaarde bij de selectie van de nieuwe kleding was dat die duurzaam geproduceerd zou zijn. Albert Heijn werkt hiervoor samen met Schijvens, een familiebedrijf dat sinds 1863 bedrijfskleding ontwerpt. Schijvens maakt bedrijfskleding uit afgedragen of versleten kleding in combinatie met gerecycled PET. Alle oude bedrijfskleding wordt bij Schijvens ingeleverd om uiteindelijk te recyclen tot nieuwe bedrijfskleding.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Winnaars FoodAwards 2023 bekend gemaakt
Verkiezing - Op kasteel Amerongen zijn woensdagavond de jaarlijkse FoodAwards uitgereikt. 12 introducties uit 2022 werden door de jury beloond met een FoodAward. De uitverkiezing van de FoodAwards is een initiatief van FoodPersonality en vond voor de 25e keer plaats.
Lees bericht‘Holoboer’ vertelt Mijn Melk-verhaal op de winkelvloer
Actie - Zuivelmerk Mijn Melk komt met een actie op de winkelvloer om boer en consument dichter bij elkaar te brengen. Via de Mijn Melk Mini Pop-Up Boerderij vertelt een hologram van de boer over zijn product, hoe dat tot stand komt en welke voordelen dat heeft.
Lees berichtJan Linders verkoopt 10 winkels aan Jumbo, PLUS en ALDI
Formulenieuws - Jan Linders heeft een nieuwe eigenaar gevonden voor tien van haar winkels, die niet meegaan in de franchise-samenwerking met Albert Heijn. Jan Linders verkoopt deze winkels aan Jumbo, Plus en ALDI. De winkels worden naar verwachting in de tweede helft van dit jaar omgebouwd naar de nieuwe formules.
Lees berichtAfscheid Harrie ten Have als voorzitter Vakcentrum
Persoonlijk - Harrie ten Have heeft na veertien jaar afscheid genomen als voorzitter van het Vakcentrum, de belangenvereniging voor zelfstandige detaillisten in food, non-food, fast moving consumer goods en franchisenemers. Voormalig Albert Heijn-franchiser Bram de Jong volgt hem op.
Lees berichtAlbert Heijn to go gaat experimenteren met true pricing
Formulenieuws – Vanaf dinsdag kunnen klanten bij de Albert Heijn to go in Groningen, Wageningen en Zaandam een kop koffie tappen voor de true price. Dit is de normale winkelprijs plús sociale- en milieukosten in de hele keten van een product. Klanten krijgen op die manier inzicht in de werkelijke prijs van een product en kunnen op basis hiervan duurzamere...
Lees berichtAlbert Heijn streeft naar B Corp certificering binnen een jaar
Formulenieuws – Albert Heijn wil binnen een jaar klaar zijn voor een B Corp certificering. Die ambitie sprak Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, uit bij de presentatie van het nieuwste duurzaamheidsverslag over 2022. De B Corp certificering wordt toegekend aan bedrijven die voldoen aan hoge normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Lees bericht