Albert Heijn vernieuwt broodassortiment


Albert Heijn lanceert een nieuw gezonder en duurzamer broodassortiment met eigen desemlijn Uniek

Supermarkt - Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een nieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Voor de broodproducten wordt Nederlands graan gebruikt, is het zoutgehalte verlaagd en heeft het assortiment een groter volkorenaanbod. Ook zegt de supermarktketen dat het de prijzen heeft verlaagd.

De vloerbroden bij Albert Heijn en 3 soorten Liefde & Passie-brood worden vanaf nu ook aangeboden met graan van Nederlandse bodem. Andere verbeteringen zitten  in het verminderen van het zoutgehalte. Het gaat om tien broden, waarin het zoutgehalte extra is verlaagd. Sinds 2018 zegt Albert Heijn dit al stapsgewijs te doen. Klanten worden zo meegenomen om steeds minder zout te eten, waardoor een gezonder leefpatroon ontstaat, zonder dat de klant smaakverlies gaat ervaren. Voor 12 broden wordt het zoutgehalte nu met nog eens 25% verlaagd. Ook aan de verpakking is gewerkt: de broodzakken zijn beter recyclebaar omdat er geen sticker meer op zit.

Lagere prijs

Als gevolg van de introductie heeft Albert Heijn ook de prijzen verlaagd. De meest populaire Les Pains-broden zijn hierdoor van €2,79 naar €1,99 in prijs gegaan. Constantijn Ninck Blok, directeur van merchandising & formats bij Albert Heijn: “Brood is voor veel van onze klanten een vast onderdeel van de dagelijkse maaltijd. Veel mensen ontbijten graag met brood en iedere dag worden er miljoenen lunchboxen mee gevuld. Ik ben trots dat we hiermee weer een stap zetten op onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’."

Desembrood

Bij de Liefde & Passie-broden introduceert Albert Heijn ook gelijk een nieuwe desemlijn met de naam Uniek Desem.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht


‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht


BP Vlamings Dinteloord opent aparte TabakSpeciaalZaak

Tankstation – BP Dinteloord is naar alle waarschijnlijkheid het eerste Nederlandse tankstation dat een eigen TabakSpeciaalZaak heeft geopend. De vestiging ging deze week open en voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving van dit moment. De TabakSpeciaalZaak is in een aparte, afgescheiden ruimte van de tankshop ingericht.

Lees bericht


Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht

Timo Hoogeboom (ex-HAK) gekozen tot FoodManager van het Jaar

Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Timo Hoogeboom, voormalig ceo van Hak, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Hoogeboom komt de titel volgens de jury toe vanwege de manier waarop hij Hak transformeerde van traditionele conservenfabrikant tot een modern foodbedrijf dat een voortrekkersrol speelt in de transitie naar een eetpatroon met minder of geen vlees en daarbij ook...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid