Albron neemt Coffeecompany over van JDE Peet’s
Overname - Albron wil per 1 juli 2021 de keten Coffeecompany overnemen van JDE Peet’s en daarmee de eigen positie op high traffic-locaties versterken. De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt, aldus Albron vandaag in een toelichting.
Coffeecompany is in 1996 opgericht als specialistische koffieketen in Amsterdam. Na een flinke groei in locaties nam JDE Peet’s de keten eind 2011 over. Inmiddels heeft Coffeecompany een eigen branderij in Amsterdam en 31 vestigingen in onder meer Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Leiden, Rotterdam en Delft.
Coffeecompany exploiteert zelf 24 locatie. Daarnaast werken er nog 7 locaties als franchisenemer. In maart 2021 opende Albron als licentienemer haar eerste Coffeecompany in Mall of the Netherlands in Leidschendam. Uit deze samenwerking is de overname voortgekomen.
High traffic-locaties
Door de landelijke spreiding van Coffeecompany krijgt Albron een nog steviger positie op high traffic-locaties. Sinds 2016 groeit Albron sterk in bijvoorbeeld shopping centers en binnensteden met eigen concepten en street brands als Anne&Max en Le Perron. Met de toevoeging van Coffeecompany bouwt Albron haar conceptenportfolio strategisch verder uit. Albron neemt alle medewerkers van Coffeecompany over en zet ook de franchise-activiteiten binnen Coffeecompany ongewijzigd voort.
18 nieuwe Coffeecompany-locaties
Jan Willem Hilbron, Commercieel en Operationeel Directeur Albron: “Een koffieconcept is vaak de hoeksteen bij het bouwen van een locatiecluster. Daarom is deze keten een waardevolle aanvulling op ons portfolio. We zijn van plan om tot en met 2025 nog eens 18 Coffeecompany-vestigingen te openen.”
Bron: Albron/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nederlandse hamburgerketen Fat Phill’s bestaat vijf jaar
Formulenieuws - De Nederlandse franchiseketen Fat Phill’s, opgericht in 2019 door Armin Vahabian, bestaat vijf jaar. De franchiseketen, die geïnspireerd op een Amerikaanse hamburgerketen telt zeventien locaties in Nederland en opent binnenkort de eerste vesting in het buitenland.
Lees berichtSmaakchef van Albron wint Overall-prijs Innovation Award 2023
Verkiezing – De winnaars van de Horecava Innovation Award 2023 zijn maandag bekendgemaakt. Overall winnaar 2023 is Albron met Smaakchef. Smaakchef ontzorgt het zorgpersoneel door de bereiding van de warme maaltijd uit handen te nemen. De winnaar van de Horecava Innovation Award is Uhhmami, culinaire plant based boulions in de smaken Vegetable, Chickenis, Oceanish en Beefish.
Lees berichtStarbucks opent honderdste locatie in Nederland
Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.
Lees berichtCateringsector gaat voedselverspilling in kaart brengen
Catering – Elf ondernemingen in de cateringsector en twee brancheverenigingen hebben gezamenlijk besloten werk te gaan maken van voedselverspilling en starten met het in kaart brengen van de hoeveelheid voedsel dat wordt verspild. Het gaat om alle sectoren waarin de cateraars actief zijn, dus bedrijfskantines, zorginstellingen en schoolkantines.
Lees berichtCoco & Sebas neemt zestien Leonidas-locaties over
Overname - Het Brabantse premium chocolademerk Coco & Sebas heeft overeenstemming bereikt met de curator van Handelsonderneming Min B.V. over de doorstart van het grootste deel van de door haar geëxploiteerde Leonidas-winkels en de distributieactiviteiten in Roosendaal.
Lees berichtAlbron opent vier nieuwe horecaconcepten in Tilburg
Formulenieuws – Albron heeft in de vernieuwde Emmapassage in Gemeente Tilburg op één dag vier nieuwe horecawinkels geopend. Het gaat om locaties van Frites Affairs, Strada Street Food Italiano, Anne&Max en Coffeecompany.
Lees bericht