Alcoholvrij bier is soms niet echt ‘alcoholvrij’


Voedingscentrum - Bieren met het label ‘alcoholvrij’, ‘alkoholfrei’ of ‘non alcoholic’ bevatten soms te veel alcohol. Dat heeft het Voedingscentrum gesignaleerd toen het een aantal etiketten van een aantal alcoholvrije bieren analyseerde.

Met name geïmporteerde bieren bevatten soms meer alcohol dan volgens de Nederlandse wet is toegestaan, aldus het Voedingscentrum op de website.

Voor vrouwen die zwanger of mensen die geen alcohol willen of kunnen drinken, is het daarom goed om hierop te letten, waarschuwt het Voedingscentrum. Allen etiketten met 0,0% bier bevatten geen alcohol.

Volgens de Nederlandse Warenwet mag alcoholvrij bier maximaal 0,1% alcohol bevatten en alcoholarm bier maximaal 1,2%.

Bron: Voedingscentrum

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

BOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE

Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...

Lees bericht


Slijterij World of Nix ziet alcoholvrij als blijvende trend

Alcoholvrij – Op 1 januari start Dry January weer, de maand waarin mensen gestimuleerd worden even geen alcohol te drinken. Een logische maand na de kerstdagen en nieuwjaarsviering waarin het alcoholgebruik vaak hoger dan gemiddeld heeft gelegen. Maar het drinken van minder alcohol is ook een trend, zien ook de oprichters van de alcoholvrije slijterij World of Nix, een blijvende trend.

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht

Lidl verlaagt prijzen vezelrijke producten

Supermarkt - Lidl voert een structurele prijsverlaging door op haar vezelrijke producten. De discounter gaat bovendien in samenwerking met het Voedingscentrum werk maken van een gezonde leefstijl met de campagne ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’.

Lees bericht



Biermarkt bijna terug op niveau voor de COVID

Analyse - De Nederlandse biermarkt is bijna terug op het niveau van voor de COVID-19-pandemie. De biermarkt is alleen wel veranderd. Zo is het aandeel alcoholvrij bier en speciaalbier de afgelopen jaren gegroeid en dat van pils iets gedaald.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid