Aldi en JOGG verlengen samenwerking


Ook Aldi spant zich in om de jeugd gezonde producten voor te schotelen / Foto bij: Aldi

Formulenieuws - ALDI en JOGG hebben hun samenwerking met drie jaar verlengd. Beide partijen werken al sinds 2018 samen om een gezonde leefstijl onder gezinnen met jonge kinderen te bevorderen.

Jan Oostvogels, CEO ALDI Holding B.V. in Nederland: “Supermarkten kunnen een positief verschil maken in het stimuleren van jongeren en kinderen tot het maken van gezonde keuzes. Gezonde voeding maakt immers een belangrijk onderdeel uit van een gezonde leefstijl. Daarbij kijken we naar de producten die we verkopen, maar ook hoe we op andere manieren duurzaam kunnen bijdragen aan een gezonde toekomst.”JOGG staat voor een gezonde jeugd en een gezonde toekomst. Marjon Bachra, directeur-bestuurder van JOGG: “Iedereen kan een bijdrage leveren aan het gezonder maken van de leefomgeving van jongeren. Zo ook supermarkten.”

Met onder meer projecten op scholen en kinderdagverblijven stimuleren ALDI en JOGG samen gezonde voeding onder gezinnen met jonge kinderen. Het spreekt voor zich dat initiatieven daadwerkelijk effect moeten hebben. ALDI en JOGG laten dit dan ook onderzoeken. Zo doet de Universiteit van Maastricht in opdracht van ALDI en JOGG onderzoek naar het effect van het Groentjeboxjes-programma. In dit pilotproject worden kinderen op kinderdagverblijven in JOGG-regio Limburg op een speelse manier gestimuleerd om meer groenten te eten.

Bron: Aldi/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ALDI en JOGG breiden Groenteboxjes uit naar 14 extra gemeenten

Actie - Acht kinderdagverblijven in de gemeente Midden-Drenthe nemen vanaf deze week deel aan het programma Groenteboxjes van Aldi en Jogg. Bij dit programma krijgen kinderen op het kinderdagverblijf gedurende drie maanden dagelijks groente aangeboden en worden zij beloond voor het eten ervan. Het programma is effectief gebleken in het stimuleren van de groenteconsumptie bij kinderen.

Lees bericht


Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht


Ketenpartijen willen 0% btw op groenten en fruit

Politiek – Ketenpartijen, retailers en politici staan vierkant achter 'Maatschappelijk akkoord 0% btw op groenten en fruit'. Zij hebben daarvoor donderdag gezamenlijk een akkoord ondertekend. Bij de ondertekening beloofden retailers dat zij bij afschaffing van de 9% btw- op groenten en fruit deze zouden doorvoeren in een prijsverlaging.

Lees bericht



Aldi maakt betalen bij Aldi Shop & Go eenvoudiger

Supermarkt – Klanten kunnen bij de kassaloze ALDI Shop & Go in Utrecht voortaan nog eenvoudiger hun boodschappen doen en betalen. Was voorheen de ALDI Shop & Go app nodig om binnen te komen en de boodschappen te betalen, nu kunnen klanten gewoon de winkel binnenlopen en kiezen welke digitale betaalmethode de voorkeur heeft.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid