Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage


Aankondiging van de aankomende Anuga-editie in 2021 toen er nog coronamaatregelen waren voor beurzen

Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.

Het totale aanbod aan levensmiddelenproducten wordt op een tiental verschillende beurzen onder één dak in het beursgebouw in Keulen aangeboden. Op de gespecialiseerde vakbeurs ‘Anuga Organic’ en overzicht van het biologische aanbod. Biologisch producten bleken de laatste jaren aan belang in te leveren, maar komen nu weer terug. Ook op de aankomende Anuga is die trend te zien. Volgens de beurorganisatie heeft het thema 'biologisch' de afgelopen jaren extra betekenis gekregen door het groeiende bewustzijn bij consumenten over gezondheid en milieu. Ook de coronaperiode heeft volgens de Anuga bijgedragen aan een groeiende belangstelling voor biologisch. De coronapandemie en de trend naar gezonde, regionale en natuurlijke producten heeft de mondiale markt voor biologische voeding en dranken en de daarmee samenhangende innovaties een extra impuls gekregen. De biologische categorieën omvatten alle F&B-productintroducties die een biologisch zegel dragen. Volgens de kennispartner van Anuga, Innova Market Insights, waren Noord-Amerika, Europa en Azië anno 2022 de grootste marktregio’s voor ecologische voedingsmiddelen. De drie leidende segmenten zijn ‘veganistisch’ met een aandeel van 29 procent, ‘glutenvrij’ "met een aandeel van 60 procent en ‘zonder additieven/conserveermiddelen’ met een aandeel van 47 procent.

Drinks

De beurzen Anuga Drinks en Anuga Hot Beverages hebben volgens de organisatie dit jaar een goede line-up voor Anuga. Zo’n 600 bedrijven nemen namelijk deel aan Anuga Drinks en 150 exposanten aan Anuga Hot Beverages in oktober 2023. Beide beurzen vertonen een hoog internationaal karakter. 38 paviljoens uit 31 landen uit onder meer Egypte, Argentinië, Azerbeidzjan, België, Brazilië, Bulgarije, China, Estland, Frankrijk, Georgië, Griekenland, Italië, de VS, Groot-Brittannië, Japan, Korea, Letland, Litouwen, Mexico, Oostenrijk, Paraguay, Portugal, Polen, Slovenië, Zuid-Afrika, Taiwan, Thailand, Turkije, Hongarije en Cyprus zijn vertegenwoordigd op Anuga Drinks. Voor Anuga Hot Beverages hebben zich 14 groepsstands uit 14 landen aangemeld uit onder meer Argentinië, China, Griekenland, Groot-Brittannië, Italië, Colombia, Mexico, Polen, Portugal, de Republiek Korea, Sri Lanka, Taiwan, Turkije en Cyprus.

Bezoek

Traditioneel kent de Anuga veel Nederlandse deelnemers en ook een hoog bezoekersaantal uit ons land. De beurs is niet alleen het bezoeken waard voor retailers en retailinkopers, maar ook voor foodservicebedrijven. Het brede en internationale aanbod biedt ook veel inspiratie. De foto's geven een beeld van de beurs in 2021, toen coronamaatregelen nog noodzakelijk waren voor beurzen. Meer informatie over de beurs hier.

Bron: Anuga/@FoodClicks

Drinks met toevoegingen op gebied van gezondheid waren op verschillende plaatsen te vinden

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid