Artiesten vieren heropening horeca met variant op Hazes-lied


Roel van Velzen (l) en Nick Schilder vieren de heropening van de horeca met een variant op Hazes-hit 'Het is Tijd, de Hoogste Tijd'

Actie – De artiesten Diggy Dex, Nick Schilder en Roel van Velzen vieren met een nieuwe uitvoering van de Hazes-hit ‘Het Laatste Rondje’ de heropening horeca. In de nieuwe versie draait het niet om de laatste minuten waarin een café open is, maar juist om de eerste minuten dat deze weer opengaat.

Ondernemers kunnen niet wachten om hun deuren weer te openen, personeel staat te popelen om nieuwe fusten aan te sluiten en gasten hunkeren naar avonden vol gezelligheid, zo laat bierbrouwer Heineken weten, die het nummer promoot.

Het idee voor het nummer ontstond tijdens de repetities van De Vrienden Van Amstel LIVE, dat vorige week vanwege de huidige overheidsmaatregelen niet door kon gaan. Marc Jitta, horecadirecteur Heineken Nederland, waar het merk Amstel onder valt: “Uiteraard hebben we dit initiatief, waaruit zoveel warmte voor de horeca spreekt, volledig omarmd. Alle seinen lijken op groen te staan voor een gedeeltelijke opening van de horeca. Wij staan in de startblokken om alle zaken op tijd van bier te voorzien. Dit lied is een geweldige opsteker voor iedereen die de horeca een warm hart toedraagt.”

Het is tijd, de hoogste tijd

Het welbekende André Hazes-nummer ‘Het Laatste Rondje’ uit 1981 wordt traditioneel in veel Nederlandse kroegen tegen sluitingstijd gedraaid. Het nummer werd herschreven voor het verlossende moment dat we weer mogen. Daarmee staat het refrein ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ niet meer symbool voor de laatste minuten dat de kroeg open is, maar voor de eerste minuten dat hij weer open gaat. Het nummer en de bijbehorende videoclip ‘Het is tijd, de hoogste tijd’ zijn vanaf vandaag beschikbaar op YouTube.

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht



Minder faillissementen in februari, maar horeca stijgt

Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid