Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten


Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Bas Dekker, marketingmanager van Foodello: “Veel restpartijen ontstaan doordat de houdbaarheidsdatum van een product dichterbij komt. Gemiddeld worden producten met een tenminste-houdbaar-tot datum korter dan zes maanden niet meer via reguliere kanalen zoals de supermarkt verkocht. Producenten blijven dan met deze producten zitten, en in het ergste geval worden deze producten verspild terwijl er niets mis mee is.”

Food

De categorie food vormt met bijna 85% het grootste deel van het assortiment. Ruim 31% bestaat uit dranken, van fris en sap tot bier en wijn en uiteraard alcoholvrij. Gevolgd door de brede selectie snoep en snacks met 23,5%, met alles van chips tot chocolade. De afdeling voorraadkast is goed voor 12,4% van het totaal. Gevolgd door ontbijt en beleg met 7%. Pasta, rijst en maaltijden zijn evenals koffie en thee goed voor 5,3% van het assortiment aan food. Ruim 15% van de producten valt onder de categorie non-food, van producten voor sport en gezondheid, huishouden, beauty en care, voor de baby of voor het huisdier. Foodello werkt uitsluitend met houdbare producten en niet met versproducten

Bron: Foodello/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht


Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht


Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht


Mora komt met mini-snacks voor horecalocaties zonder friteuse

Introductie  – Snackproducent Van Geloven speelt met de introductie van de Mora Oven & Airfryer Mini Mix in op de groeiende van ovenbereide snacks voor horecalocaties zonder friteuse. De mix bevat een selectie van bekende Mora snackklassiekers zoals de Mini frikandellen, Rundvlees bitterballen, Kipnuggets en Goudse kaasballetjes.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid