‘Attractieparken en dierentuinen werden verrast door testdagen’

Attractieparken - De Nederlandse pretparken en dierentuinen werden gisteren volledig overvallen door de mededeling dat zij onderdeel uitmaakten van de pilot met toegangstesten. De meeste attractie- en dierenparken parken, die onderdeel uitmaken van de test wisten van niets. Dat meldt althans Looopings, een nieuwssite over attractieparken.
Gisteren werd de lijst bekendgemaakt van de locaties, die onderdeel uitmaken van de testlocaties om de leefbaarheid in Nederland weer enigszins op gang te brengen. Naast de Keukenhof, enkele musea en theaters, zijn dat ook attractie- en dierenparken als Artis, Avonturenpark Hellendoorn, Ouwehands Dierenpark, Toverland, Diergaarde Blijdorp, Madurodam, Madame Tussauds Amsterdam, Heineken Experience en Gaia ZOO. De locaties mogen deze maand enkele dagen open zijn voor publiek, op voorwaarde dat personen van 13 jaar en ouder zich vooraf gratis laten testen op het coronavirus.
Verrassing
De meeste deelnemende bedrijven blijken totaal niet voorbereid te zijn op de toestemming als testlocatie en werden overvallen door het nieuws. Op vragen van geïnteresseerden konden zij aanvankelijk ook geen antwoorden geven. In veel gevallen zorgde dat voor ongemakkelijke situaties, schrijft Looopings. Toch zeggen insiders dat van verrassing geen sprake kan zijn, omdat er al langere tijd gesproken werd over verruiming van deze leisurelocaties. Zij vragen zich hardop af ‘onder welke steen die bedrijven moeten hebben gelegen’.
Efteling
Ook de Efteling gaat open, maar heeft gekozen voor een eigen Fieldlab-dag. De opening is een experiment en staat los van de testen in andere Nederlandse pretparken en dierentuinen. De Efteling opent op zaterdag 24 april voor één dag voor 8.000 bezoekers de poorten. Het gaat dan om bezoekers met een abonnement, die wel een negatief testbewijs moeten laten zien. Het populaire attractiepark wordt op sociale media hierover overspoeld met negatieve reacties. Veel mensen wijzen de verplichting van het tonen van een testbewijs af.
Horeca
Wat straks wel en niet is toegestaan als het gaat om de horeca voor het bezoek is nog onduidelijk. Volgens een aantal attractieparken waarmee @FoodClicks sprak, wordt dat op dit moment geïnventariseerd. Veel zal ook afhangen of de gewenste producten op zo’n korte termijn geleverd kunnen worden.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Efteling en Coca-Cola verlengen samenwerking tot 2030
Leisure - De Efteling en Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) hebben hun samenwerking opnieuw verlengd. De samenwerking loopt al een aanatal jaar en wordt nu verlengd tot 2030.
Lees berichtAandeel horeca groot in €3,1 miljard omzet dagattracties
Attractieparken – Nederlandse consumenten gaven de afgelopen drie jaar ruim €3,1 miljard uit bij de grootste attractieparken en dierentuinen. De uitgaven per gezelschap bedragen gemiddeld €81 per bezoek, waarbij horeca een belangrijk aandeel vormt. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, uitgevoerd door online onderzoeksbureau Multiscope.
Lees berichtEfteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes
Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.
Lees berichtEfteling opent nieuw restaurant in Grand Hotel
Leisure- Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus restaurant Brasserie 7. Met circa 300 zitplaatsen binnen en 250 zitplaatsen op het terras wordt het gelijk het grootste restaurant binnen de Wereld van de Efteling. Efteling-bezoekers kunnen hier genieten van klassiekers met een twist van 7 magische ingrediënten.
Lees berichtLex Marks volgt Jan Vugts op bij Victoria Trading
Benoeming – Inkooporganisatie Victoria Trading zet een nieuwe stap in haar ontwikkeling met de benoeming van Lex Marks als nieuwe Inkoopdirecteur. Marks, die de afgelopen acht jaar als Inkoopmanager bij de coöperatie werkzaam was, volgt per 1 maart aanstaande Jan Vugts op, die besloten heeft om de fakkel over te dragen.
Lees berichtDe Efteling bekendste attractiepark van Nederland
Onderzoek – De Efteling (95%) heeft de hoogste naamsbekendheid van alle attractieparken, dierentuinen en aquaria. Het attractiepark in Kaatsheuvel wordt door maar liefst 71% van de Nederlanders spontaan genoemd, terwijl de gemiddelde geholpen naamsbekendheid binnen deze sector 55% is. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van online onderzoekbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.
Lees bericht