Bidfood-initiatief Horeca Samen Sterk bundelt cadeaukaarten
Actie - Restaurant Cadeau, Diner Cadeau en de VVV Dinercheque zijn vanaf vandaag te gebruiken via Horeca Samen Sterk. De drie partijen hebben zich aangesloten bij het initiatief van groothandel Bidfood en Intersolve om de horeca te helpen. Kopers van de cadeaukaarten steunen met de cheques hun favoriete horecagelegenheid direct om zo later te kunnen genieten van een diner of arrangement.
Het verzilveren van de kaarten gebeurt normaalgesproken voor een ondernemer op het moment van gebruik. Omdat dit door de gedwongen sluiting voorlopig niet mogelijk is, is gezocht naar een manier om horecaondernemers in deze tijd toch te kunnen helpen. Vanaf vandaag is het daarom voor consumenten mogelijk om een geldige Restaurant Cadeau, Diner Cadeau of VVV Dinercheque te gebruiken om via www.horecasamensterk.nl een cadeaukaart van een individueel restaurant te kopen of de waarde van de cadeaukaart te doneren.
Veilig en kosteloos
De drie grootste restaurantcadeaukaarten van Nederland hebben zich per direct aangesloten bij Horeca Samen Sterk, dat de horeca een veilige en kosteloze manier biedt om cadeaukaarten te verkopen of donaties te ontvangen.
Geen commissie
Het geld van de cadeaukaarten wordt op deze manier direct overgemaakt naar de ondernemer, zonder de gebruikelijke commissie. “Ook in deze moeilijke tijden willen wij onze horecapartners helpen”, licht Aleks Fiege, Managing Director Blackhawk Network Nederland, toe. “Daarom steunen wij Horeca Samen Sterk en doneren we onze gebruikelijke commissie aan de restaurateur.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees berichtRestaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees bericht