Bidfood lanceert nieuw platform ChapChap
Groothandel - In september dit jaar lanceert 'online groothandel' Bidfood ChapChap: een platform voor en van de horeca om toekomstige gasten te bereiken, zo laat het bedrijf uit Ede weten. Het platform moet ondernemers helpen om op een eenvoudige manier te kunnen communiceren met gasten. En gratis, want het platform heeft geen winstoogmerk.
Het platform wordt de komende maanden verder ontwikkeld en uitgerold. Horecazaken in heel Nederland kunnen zich per direct aanmelden. Horecaondernemers zijn continu bezig met vragen als ’Hoe krijg ik mijn zaak vol?’ en ’Hoe vergroot ik mijn (bezorg)omzet?’. “Direct na de start van de lockdown op 15 maart hebben we onze klanten en de hele horeca geadviseerd en opgeroepen om in contact te blijven met hun gasten”, licht Dick Slootweg, CEO van Bidfood, toe. ChapChap biedt die mogelijkheid en geeft ondernemers daarmee de handvatten om hun omzet te vergroten.
ChapChap
Op het platform ChapChap vinden horeca en gasten elkaar. Horecazaken kunnen een profiel aanmaken om zichzelf te presenteren en worden vervolgens door ChapChap in de spotlight gezet. Het biedt gasten de mogelijkheid om te genieten van eten, drinken en de mooiste horecazaken. Via ChapChap kunnen gasten in heel Nederland ook direct bestellen, afhalen en reserveren bij hun favoriete lokale zaak, in plaats van te bestellen via de bekende reserverings- en bestelsites. Het platform heeft geen winstoogmerk, alle inkomsten vloeien direct weer terug richting de horeca.
Support
De afgelopen hectische maanden heeft Bidfood op verschillende gebieden actief ondersteuning geboden aan de horeca. Van een bestelsite binnen één dag, tot webinars met juridisch experts en continue toegang tot social media advies. Initiatieven die werden gestart om de horeca te helpen ondernemen. Nu de horeca weer verder is opengesteld, maar de markt nog wankel is, is het tijd voor de vervolgstap, vindt Bidfood.
Communicatie
De afgelopen jaren heeft Bidfood veel geleerd op het gebied van communicatie met de horeca. Deze kennis wil de groothandel nu inzetten om de horeca te helpen hun zaak weer te vullen en de afhaal- en bezorgomzet te vergroten. Om dit te kunnen realiseren, is ChapChap in het leven geroepen. “Zorg dat jouw gasten jouw verhaal gaan vertellen. Zo wordt hun bereik ook jouw bereik en vergroot je de potentiële groep die bij jouw zaak komt eten, bestellen of afhalen. ChapChap speelt hier een centrale rol in. Het platform vergroot het lokale bereik van ondernemers en daarmee ook het succes van hun zaak", aldus Slootweg.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Restaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtSchiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees bericht75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees berichtMinder faillissementen in februari, maar horeca stijgt
Analyse - In februari zijn 26 minder bedrijven failliet verklaard dan in januari, meldt het CBS. Dat is een daling van 7 procent. De onderliggende trend van het aantal faillissementen is echter bijna 2 jaar stijgend. Relatief gezien werden er in februari de meeste faillissementen uitgesproken in de sector horeca.
Lees berichtStrandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw
Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.
Lees bericht