Bidfood neemt Croquetten Boutique over
Overname – Bidfood en de Croquetten Boutique hebben donderdag bekend gemaakt dat ze overeenstemming hebben over een overname van de Croquetten Boutique. Bidfood neemt de het bedrijf per 1 januari 2023 over.
De afgelopen jaren is de Croquetten Boutique uitgegroeid van een winkel in centrum Utrecht naar een leverancier voor de horeca met een uniek assortiment croquetten. De oprichter Brian Steevens en Desiree Stroes vinden het nu na vijf jaar tijd worden voor een nieuwe stap. “In de afgelopen jaren is Bidfood voor ons een belangrijke partner geworden en het voelt voor ons goed om de Croquetten Boutique aan hen over te dragen”, aldus beide initiatiefnemers.
De Croquetten Boutique opende vijf jaar gelden in het centrum van Utrecht. Vanuit die locatie werden niet alleen bijzondere kroketten verkocht aan het publiek, maar werd ook de productie opgestart voor de horeca. Inmiddels zijn de kroketten van de Croquetten Boutique door heel Nederland verkrijgbaar.
Ook plantbased
Bidfood neemt de merknaam en de recepturen over, het winkelpand is geen onderdeel van de overname. De leveringen naar de huidige horecaklanten van de Croquetten Boutique gaan gewoon door. De overname heeft geen impact op het beschikbare assortiment, waaronder ook een selectie plantbased. De levering gaat plaatsvinden via Bidfood, die momenteel ook al een deel van het assortiment exclusief levert aan de horeca. “We doen er alles aan om de overgang voor klanten vlekkeloos te laten verlopen”, aldus Lennart Versteegen, Hoofd Verkoop bij Bidfood.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht