Bidfood sorteert voor op toekomst en reorganiseert management


Groothandels – Groothandel Bidfood gaat zich voorbereiden op een nieuwe toekomst na alle coronaperikelen en zich richten op een nieuwe werkelijkheid. De groothandel uit Ede gaat daarvoor snijden in de managementlagen. Volgens topman Dick Slootweg begint een reorganisatie in de top.

Net als veel andere bedrijven heeft ook Bidfood te lijden onder de lockdown. En zelfs nu de horeca weer beperkte mogelijkheden heeft, is het herstel volgens Slootweg een weg van lange adem. “We gaan ons daarom voorbereiden op een nieuwe toekomst. Het is natuurlijk schrijnend wat er in de sector en met individuele horecaondernemers gebeurt, maar als bedrijf moet je ook verder en participeren op die nieuwe werkelijkheid.”

Zuur

Slootweg vindt de op handen zijnde reorganisatie extra zuur omdat aan het begin van het jaar veel mensen werden bejubeld omdat de resultaten zo goed waren. “Corona heeft wat dat betreft een groot effect gehad.” Toch is hij niet pessimistisch: “We hebben gelijk in het begin ingezet op afhalen en bezorgen en onze afnemers daarbij geholpen en dat heeft geleid tot veel nieuwe klanten en omzetgroei. Waar we eerst op 23 procent zaten van onze normale omzet, zitten we nu alweer op 55 procent. Maar het effect van corona gaat langer duren en dus zijn maatregelen noodzakelijk.” Hoeveel mensen gaan vallen onder de reorganisatie is nog niet bekend. “We hebben met zo’n 35 mensen van met name het management gesproken.”

Sterker

Bij de ondersteunende en logistieke diensten zijn de maatregelen bepekt gebleven tot het niet verlengen van contracten en het niet meer inhuren van mensen. Slootweg: “Maar inmiddels zijn we daar weer mensen aan het werven. Ik verwacht wat dat betreft dat we ook hier weer sterker uit gaan komen.” De verwachting in de sector is dat de reorganisatie niet beperkt blijft tot Bidfood, maar dat als gevolg van de lockdown-maatregelen ook andere organisaties gedwongen worden reorganisaties door te voeren.

(Artikel is te lezen in de nieuweste uitgave van @FoodClicks die zaterdag verschijnt. Nog geen abonnee? Neem hier een gratis digitaal abonnement)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht


Colruyt onderdeel Solucious neemt Belgische Valfrais over

Overname - Solucious, de foodservicespecialist van Colruyt Group, heeft het familiebedrijf Valfrais, gevestigd in Bastenaken, overgenomen. Volgens beide partijen vullen het assortiment, het klantenbestand en het werkgebied elkaar goed aan. Met overname van 100% van de aandelen zet Solucious in op verdere groei in foodservice.

Lees bericht

Slootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen

Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid