Biefstukkenketen Loetje opent 27e restaurant in Houten
Formulenieuws - Door de lockdown werd de opening met ruim een maand uitgesteld, maar vrijdag was het zo ver en opende Restaurant Company Europe (RCE), waartoe restaurantketen Loetje behoort, de nieuwste locatie in Houten. Het restaurant is de 27e locatie van de biefstukkenketen, dat ondanks horecabeperkingen in de afgelopen periode, toch bleef doorgroeien.
De nieuwe vestiging is gevestigd aan de rand van Houten in een monumentale dorpsboerderij. In 2018 werd de locatie volledig verbouwd voor de komst van restaurant Kees. Nu neemt Loetje het stokje over na een kleine verbouwing. Het interieur heeft een ‘Loetje sausje’ gekregen en ook de keuken is opnieuw ingedeeld en voorzien van de noodzakelijke apparatuur om alle gerechten te kunnen bereiden.
Zakelijke bijeenkomsten
De locatie richt zich niet alleen op de gast die een diner wil, maar ook op de gasten die voor een zakenlunch of borrel komen. De kleinere zalen zijn bovendien geschikt voor besloten gelegenheden en zakelijke bijeenkomsten. CEO Sandra van Halderen; ‘We willen dat iedereen hier makkelijk binnenloopt en zich welkom voelt. Of je nu met je hele familie feestelijk komt dineren of langskomt voor een snelle zakenlunch.’
Passie en aandacht
Ondanks de uitdagingen waar de horecabranche mee te maken heeft sinds de coronacrisis, is Houten niet de enige locatie die Loetje in 2022 zal gaan openen. Ook in Den Haag (Binckhorst), Zwolle, Reeuwijk en Vught worden nog voor de zomer nieuwe restaurants geopend. Loetje blijft wat dat betreft doorgroeien. Van Halderen: ‘Nieuwe collega’s werven tijdens een lockdown is best een uitdaging dus we zijn nog op zoek naar mensen’. Wat in 1977 begon als een gezellig buurt- en biljartcafé in Amsterdam Zuid is uitgegroeid tot een reeks succesvolle restaurants verspreid over heel Nederland.
Bron: RCE/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Restaurantketens trekken 7,3 miljoen bezoekers
Onderzoek - Nederlandse restaurantketens blijven een vaste waarde in het eetgedrag van consumenten. In totaal bezochten het afgelopen jaar 7,3 miljoen Nederlanders een restaurantketen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 3.500 respondenten.
Lees bericht20 grootste foodservicebedrijven achter PS Impact Score
Duurzaamheidsdata - Meer dan 20 van de grootste foodservicebedrijven hebben zich inmiddels gecommitteerd aan de PS Impact Score. Van groothandels tot cateraars en afnemers. Dat meldt PS in Foodservice, de initiatiefnemer achter de PS Impactscore.
Lees berichtDe Beren bekendste restaurantketen Nederland
Onderzoek - De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Verder blijkt dat personen tussen de 18 en 35 jaar de meeste ketens herkennen. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. De gegevens zijn afkomstig van de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.
Lees berichtFSIN: ‘Foodbedrijven worstelen met hun verdienmodel’
Analyse – “Bedrijven in food worstelen met hun verdienmodel. Krimpende marges, personeelstekorten en schaalproblemen baren grote zorgen. Het maakt ondernemen in de foodbranche een steeds ingewikkelder puzzel. Elk stukje moet op z’n plaats vallen, anders valt er een gapend gat in het verdienmodel”. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) ter gelegenheid van het verschijnen van de FSIN Food500 2024, een...
Lees berichtAlbert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl
Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.
Lees berichtDe Beren populairste restaurantketen Nederland
Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).
Lees bericht