Bierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals


Het succes van alcoholvrij bier is te danken aan het bredere aanbod én de beschikbaarheid op de tap

Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.

Volgens Pieter Vissers, horecadirecteur van Heineken Nederland, is het succes te danken aan het bredere aanbod én de beschikbaarheid van alcoholvrij bier op de tap. “Festivalgangers waarderen de keuzevrijheid. Negen van onze tien merken zijn inmiddels ook in 0.0-variant verkrijgbaar.”

Festivals

Heineken is actief op 70% van de festivals in Nederland, waaronder Paaspop, Pinkpop en Lowlands. De wereldwijde opmars zet door: ook op festivals als Coachella stijgt de populariteit van Heineken 0.0. Dichter bij huis staan Down The Rabbit Hole en North Sea Jazz voor de deur; vanuit het speciaal hiervoor gebouwde ‘Café Tigris’ én bij alle andere tappunten kunnen muziekliefhebbers genieten van een verfrissend biertje, met of zonder alcohol. 

Bron: Heineken/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Veloce lanceert eerste mobiele kookrobot tijdens ADE

Kookrobot - Tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) presenteert het Nederlandse bedrijf Veloce zijn eerste mobiele kookrobot. De robot bereidt in een speciaal ontworpen zeecontainer ter plekke verse pasta. De primeur vindt plaats op Thuishaven, onder leiding van sterrenchef Stephan Hentschel, die samen met de techniek van Veloce het live-experiment is aangegaan.

Lees bericht


Pesco Supply onderdeel van Duitse groothandel Famobra

Overname - De Utrechtse drankengroothandel Pesco Supply wordt overgenomen door de Duitse groothandel Famobra, onderdeel van het Deense familieconcern Fleggaard Holding. Met deze stap bundelen de partijen hun krachten op het gebied van bier, sterke drank en frisdranken, met een verwachte gezamenlijke jaaromzet van ruim 250 miljoen euro.

Lees bericht


Heineken ziet omzet dalen mede door onderhandelingen

Bier - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste helft van dit jaar te maken gehad met tegenwind in bierverkoop. Hierdoor daalde de omzet met 5 procent naar 16,9 miljard euro. Niet alleen de sterkere euro drukte op de cijfers van de bierbrouwer, ook spanningen met grote afnemers, zoals in Nederland met supermarktketen Jumbo, speelden een rol.

Lees bericht


Begane grond stadhuis Amsterdam wordt ontmoetingsplek

Horeca - In het Amsterdamse stadhuis opent eind 2025 een nieuwe ontmoetingsplek onder de naam Amstel 1. De begane grond van het gebouw wordt omgevormd tot een publieksvriendelijke markthal met ruimte voor winkels, horeca, evenementen en cultuur. De initiatiefnemers zijn nu op zoek naar Amsterdamse ondernemers die de invulling mede vorm willen geven.

Lees bericht

Bierbrouwers roepen politiek op tot beter beleid

Bier - De Nederlandse biersector roept politieke partijen op tot beter beleid. Volgens brancheorganisaties CRAFT is de branchevereniging voor onafhankelijke brouwerijen in Nederland en verenigt 180 brouwerijen. en CRAFT hebben brouwerijen dringend behoefte aan meer ruimte, minder regels en voorspelbaar fiscaal beleid.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid