Bij The Shift verandert menu en interieur drie keer per dag
Horecaconcept – Zaterdag 15 oktober opent in de Visstraat Den Bosch het spectaculaire hybride restaurantconcept The Shift. De naam maakt duidelijk waar het in dit vernieuwende horecaconcept om draait: drie keer per dag verandert interieur en menukaart. Een primeur in de horeca.
Veel horecaondernemers kennen de pijn van de daluren. Je maakt de hele dag kosten, maar je omzet is beperkt tot slechts een deel van de dag, zo start de aankondiging van het horecaconcept. Want mensen willen nu eenmaal niet ’s morgens naar een snackbar en ’s avond naar een lunchroom. Om dat dilemma te verhelpen kiest The Shift er voor om gedurende dag te veranderen naar eetbehoeftemoment van de gast. En dan niet alleen met het menu, maar ook door de volledige aankleding van het restaurant.
3-in-1 zaak door decorwissels
Het veranderen van het interieur vindt plaats door decorwissels. Dat is een absolute primeur in de horeca. Brandwacht & Meijer een topnaam uit de decorbouw, (onder andere bekend van Soldaat van Oranje), bedacht het 3-in-1 interieur. Ieder dagdeel krijgt door de decorwisseling de sfeer die bij het dagdeel past. ‘s Morgens een ontspannen koffie- & juicebar en ‘s middags een botanische lunchzaak met Flatbreads. Om tenslotte ’s avonds te eindigen in een kleurrijk streetfoodconcept.
Binnen 1 minuut
Het veranderen van decor vindt iedere dag om 11:30u en 14:30u plaats. De muren beginnen dan te bewegen, panelen die omklappen, de zonwering die van kleur verandert, lampen die omhoog vliegen, sloven die van kleur verschieten, boekenkasten die de grond in zakken, een verdwijnende piano, planten die omhoog komen. Zelfs de geur in het restaurant verandert. En die veranderingen in het interieur vinden plaats in 1 minuut.
Nutriscore A en B
Om ook de menuwisseling voor elkaar te krijgen zit de achterkant van het bedrijf slim in elkaar en is ingericht op schaalbaarheid, zo laten de initiatiefnemers Jasper Spaargaren en Mark Velu weten. Ook is aansluiting gezocht met de huidige trends. Zo is de kaart volledig plantaardig, is het menu overwegend Nutriscore A-B en wordt alles plasticvrij verpakt. Zo wordt de CO2 uitstoot geminimaliseerd. De gerechten binnen The Shift zijn in samenwerking met sterren-chef Bram Helleman ontwikkeld.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten
Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.
Lees berichtRestaurant Hemel & Aarde krijgt er een wijnbar bij
Horeca - Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht krijgt er een bijdehand jong zusje bij. Half mei opent het team direct naast het restaurant een wijnbar.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtOrbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered
Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.
Lees berichtSchiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten
Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden.
Lees bericht75% standruimte Gastvrij Rotterdam 2024 is verkocht
Vakbeurs - De belangstelling voor de 11e editie van Gastvrij Rotterdam, die van 23 tot en met 25 september 2024 wordt gehouden in Rotterdam Ahoy, is groot. Dit laat de organisatie weten. 75% van de beschikbare standruimte zou zijn verkocht.
Lees bericht