Biovecci introduceert assortiment van 16 vleesvervangers


Introductie – Maandag 1 november, op World Vegan Day, introduceert het nieuwe merk Biovecci, een assortiment van 16 vleesvervangers. De producten zijn vooralsnog verkrijgbaar bij Ekoplaza, Marqt en de bio-speciaalzaak.

Alle producten zijn 100% biologisch en worden geproduceerd met geselecteerde ingrediënten uit Europa. Het merk streeft ernaar om vleesvervangers te maken die duurzamer zijn dan het bestaande assortiment in de schappen. Zo komt de soja van Oostenrijkse bodem en komt de quinoa uit de Andes. Daarnaast wordt er voor de verpakking 90% minder plastic gebruikt dan bij andere vleesvervangers.

Assortiment

Het assortiment van Biovecci bestaat uit 11 vegetarische en 5 veganistische vleesvervangers, met onder andere roerbakstukjes, uitgebakken speckjes, een vegetarische kaasschnitzel en verschillende verse burgers. In 2022 zal het vegan assortiment van Biovecci verder worden uitgebreid.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht


HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid