Brandzaak komt met eerste ultra lage uitstoot voor gebrande koffie


De koffiebrander van Giessen kent een naverbrander waardoor er geen CO2 vrijkomt

Koffie - Ambachtelijke koffiebranderij Brandzaak komt als eerste in Nederland met koffiebonen die volledig gebrand zijn zonder geur en een ultra lage uitstoot. Om de uitstoot zo laag mogelijk te houden, schaften de koffiebranders en broers Bingul een duurzame Giesen koffiebrander aan. Deze brander is niet alleen voorzien van een naverbrander voor de eliminatie van de geur maar ook van een katalysator om de uitstoot verder te verlagen, uniek in het koffiebranderijsegment.

De broers Sefa en Harun Bingul runden vanaf 2013 samen de koffiebranderij Brandzaak. Sinds een paar maanden hebben de geboren Rotterdammers hun stad verlaten om zich te vestigen in Brielle, Vierpolders om precies te zijn. ‘’De reden ervoor was eigenlijk heel simpel. Wij hadden niet alleen ruimtenood maar wilden tegelijkertijd iets neerzetten wat écht duurzaam was”, aldus Harun Bingul (36).

Bron: @FoodClicks

Ondernemer Harun Bingul van De Brandzaak

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht

Orbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered

Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.

Lees bericht

Albert Heijn to go gaat experimenteren met true pricing

Formulenieuws – Vanaf dinsdag kunnen klanten bij de Albert Heijn to go in Groningen, Wageningen en Zaandam een kop koffie tappen voor de true price. Dit is de normale winkelprijs plús sociale- en milieukosten in de hele keten van een product. Klanten krijgen op die manier inzicht in de werkelijke prijs van een product en kunnen op basis hiervan duurzamere...

Lees bericht



Nestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030

Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid