Hands Off introduceert vier nieuwe plantaardige chocoladerepen


De vier nieuwe plantaardige chocoladerepen van Hands Off

Introductie - Chocolademerk Hands Off breidt zijn assortiment uit met vier nieuwe plantaardige chocoladerepen met zachte vulling. Het merk speelt daarmee in op de groeiende vraag naar duurzame en plantaardige alternatieven.

Drie van de nieuwe varianten, Amsterdam Speculoos, Milano Hazelnut en New York Peanut Butter, bevatten ChoViva, een innovatief chocolade-alternatief op basis van zonnebloempitten. Deze vervanger voor cacao reduceert de CO₂-uitstoot van de vulling met 80 procent.

Pistachevulling

De vierde variant, Dubai Pistachio, is een volledig plantaardige reep met pistachevulling en krokante kadayif. De reep speelt in op de populaire pistachetrend en stoot tot 39 procent minder CO₂ uit dan conventionele melkchocolade. “De viral pistache-trend inspireerde ons om een duurzaam, plantaardig alternatief te ontwikkelen,” zegt productmanager Manouk Hoefnagel. “We willen bewijzen dat plantaardige chocolade niet alleen beter is voor de planeet, maar ook net zo lekker.”

Bron: Hands Off/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Anuga breekt records in exposanten en bezoek

Vakbeurzen - De 2025-editie van Anuga heeft geschiedenis geschreven. Met meer dan 8.000 exposanten uit 110 landen en ruim 145.000 bezoekers uit 190 landen vestigde de vakbeurs voor de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie nieuwe records. Daarmee groeide het bezoekersaantal met 3,6 procent ten opzichte van de vorige editie.

Lees bericht



Cas & Kas, GRO en Snackwize bundelen krachten in Snackwise Collective

Samenwerking – Met de opening van een nieuwe snackfabriek in Nieuw-Vennep zetten drie vernieuwende spelers uit de voedingsmiddelenindustrie een opvallende stap richting de toekomst van snackproductie. Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen onder de naam Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks.

Lees bericht

Inkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent

Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Zoetwaren groeit in omzet, maar de consumptie daalt

Zoetwaren – De Nederlandse markt voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten laat in de afgelopen vijf jaar een omzetgroei zien van bijna 19%. Tegelijkertijd is de consumptie per persoon gedaald met 3,4%. Dat blijkt uit de derde editie van het branchecijferboekje van branchevereniging VBZ, dat deze week is verschenen.

Lees bericht

Efteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes

Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid