‘Campingwinkel tot wel 25% duurder dan buurtsuper’


Campingwinkel - Boodschappen doen bij de supermarkt op de camping in Limburg kost je gemiddeld 25 procent meer dan bij een supermarkt verderop. Op een boodschappenlijstje van 30 tot 40 producten scheelt dat al snel zo’n 20 euro. Dat meldt boodschappen-app Sjoprz, die speciaal voor de vakantieperiode onderzoek deed bij (Limburgse) campingwinkels. De prijzen van de producten uit de campingsupers zijn vergeleken met supermarkten die een paar kilometer verderop lagen. Met behulp van de Sjoprz-app werden de prijzen van de boodschappenlijstjes van Jumbo, Albert Heijn, Plus en Jan Linders vergeleken met die van de campingwinkels. Daaruit bleek dat de prijzen van producten gemiddeld 25% hoger liggen in de supermarkt op de camping in vergelijking met de ‘reguliere’ supermarkt. Campinglijstje De boodschappenlijst voor op de camping bestond onder andere uit stokbrood, chips, tomatensoep, pastasaus, mayonaise, pizza, chocolade, snoep, melk, wijn, cola, komkommer en kipfilet. Bij de meeste producten ligt de prijs net iets (zo’n 20-25%) boven de winkelprijs maar sommige producten zijn dubbel zo duur op de camping. Zo kun je op stokbrood en harde broodjes meestal de helft besparen als je het koopt in de reguliere supermarkt. Een ritje naar de supermarkt in de buurt loont dus. Helemaal omdat de dichtstbijzijnde supermarkt meestal maar 1 tot 3 kilometer verderop lag en nooit verder was dan 5 kilometer. De Sjoprz-app helpt gebruikers supermarkten te vinden en tevens te kijken waar voordelig boodschappen gedaan kunnen worden door onafhankelijk verkregen productinformatie te koppelen met  prijzen. Sjoprz rekent met de ‘Bespaarbuddy’ uit bij welke winkel een boodschappenlijstje het voordeligst is. Bron: Sjoprz/@FoodClicks

Campingwinkel - Boodschappen doen bij de supermarkt op de camping in Limburg kost je gemiddeld 25 procent meer dan bij een supermarkt verderop. Op een boodschappenlijstje van 30 tot 40 producten scheelt dat al snel zo’n 20 euro. Dat meldt boodschappen-app Sjoprz, die speciaal voor de vakantieperiode onderzoek deed bij (Limburgse) campingwinkels. De prijzen van de producten uit de campingsupers zijn vergeleken met supermarkten die een paar kilometer verderop lagen. Met behulp van de Sjoprz-app werden de prijzen van de boodschappenlijstjes van Jumbo, Albert Heijn, Plus en Jan Linders vergeleken met die van de campingwinkels. Daaruit bleek dat de prijzen van producten gemiddeld 25% hoger liggen in de supermarkt op de camping in vergelijking met de ‘reguliere’ supermarkt. Campinglijstje De boodschappenlijst voor op de camping bestond onder andere uit stokbrood, chips, tomatensoep, pastasaus, mayonaise, pizza, chocolade, snoep, melk, wijn, cola, komkommer en kipfilet. Bij de meeste producten ligt de prijs net iets (zo’n 20-25%) boven de winkelprijs maar sommige producten zijn dubbel zo duur op de camping. Zo kun je op stokbrood en harde broodjes meestal de helft besparen als je het koopt in de reguliere supermarkt. Een ritje naar de supermarkt in de buurt loont dus. Helemaal omdat de dichtstbijzijnde supermarkt meestal maar 1 tot 3 kilometer verderop lag en nooit verder was dan 5 kilometer. De Sjoprz-app helpt gebruikers supermarkten te vinden en tevens te kijken waar voordelig boodschappen gedaan kunnen worden door onafhankelijk verkregen productinformatie te koppelen met  prijzen. Sjoprz rekent met de ‘Bespaarbuddy’ uit bij welke winkel een boodschappenlijstje het voordeligst is. Bron: Sjoprz/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ton van Veen (Jumbo): ‘Meer klanten voorbode van hernieuwde groei’

Formulenieuws - Jumbo maakte vanochtend cijfers bekend over het eerste halfjaar, waarbij topman Ton van Veen tevens terugblikte op de eerste zes maanden van dit jaar, maar ook een perspectief schetst voor de nabije toekomst. De omzet steeg in het eerste halfjaar met een procentje, terwijl het marktaandeel vrijwel onveranderd uitkwam op 21%.

Lees bericht


Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht


Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht


‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’

Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid