‘Campingwinkel tot wel 25% duurder dan buurtsuper’


Campingwinkel - Boodschappen doen bij de supermarkt op de camping in Limburg kost je gemiddeld 25 procent meer dan bij een supermarkt verderop. Op een boodschappenlijstje van 30 tot 40 producten scheelt dat al snel zo’n 20 euro. Dat meldt boodschappen-app Sjoprz, die speciaal voor de vakantieperiode onderzoek deed bij (Limburgse) campingwinkels. De prijzen van de producten uit de campingsupers zijn vergeleken met supermarkten die een paar kilometer verderop lagen. Met behulp van de Sjoprz-app werden de prijzen van de boodschappenlijstjes van Jumbo, Albert Heijn, Plus en Jan Linders vergeleken met die van de campingwinkels. Daaruit bleek dat de prijzen van producten gemiddeld 25% hoger liggen in de supermarkt op de camping in vergelijking met de ‘reguliere’ supermarkt. Campinglijstje De boodschappenlijst voor op de camping bestond onder andere uit stokbrood, chips, tomatensoep, pastasaus, mayonaise, pizza, chocolade, snoep, melk, wijn, cola, komkommer en kipfilet. Bij de meeste producten ligt de prijs net iets (zo’n 20-25%) boven de winkelprijs maar sommige producten zijn dubbel zo duur op de camping. Zo kun je op stokbrood en harde broodjes meestal de helft besparen als je het koopt in de reguliere supermarkt. Een ritje naar de supermarkt in de buurt loont dus. Helemaal omdat de dichtstbijzijnde supermarkt meestal maar 1 tot 3 kilometer verderop lag en nooit verder was dan 5 kilometer. De Sjoprz-app helpt gebruikers supermarkten te vinden en tevens te kijken waar voordelig boodschappen gedaan kunnen worden door onafhankelijk verkregen productinformatie te koppelen met  prijzen. Sjoprz rekent met de ‘Bespaarbuddy’ uit bij welke winkel een boodschappenlijstje het voordeligst is. Bron: Sjoprz/@FoodClicks

Campingwinkel - Boodschappen doen bij de supermarkt op de camping in Limburg kost je gemiddeld 25 procent meer dan bij een supermarkt verderop. Op een boodschappenlijstje van 30 tot 40 producten scheelt dat al snel zo’n 20 euro. Dat meldt boodschappen-app Sjoprz, die speciaal voor de vakantieperiode onderzoek deed bij (Limburgse) campingwinkels. De prijzen van de producten uit de campingsupers zijn vergeleken met supermarkten die een paar kilometer verderop lagen. Met behulp van de Sjoprz-app werden de prijzen van de boodschappenlijstjes van Jumbo, Albert Heijn, Plus en Jan Linders vergeleken met die van de campingwinkels. Daaruit bleek dat de prijzen van producten gemiddeld 25% hoger liggen in de supermarkt op de camping in vergelijking met de ‘reguliere’ supermarkt. Campinglijstje De boodschappenlijst voor op de camping bestond onder andere uit stokbrood, chips, tomatensoep, pastasaus, mayonaise, pizza, chocolade, snoep, melk, wijn, cola, komkommer en kipfilet. Bij de meeste producten ligt de prijs net iets (zo’n 20-25%) boven de winkelprijs maar sommige producten zijn dubbel zo duur op de camping. Zo kun je op stokbrood en harde broodjes meestal de helft besparen als je het koopt in de reguliere supermarkt. Een ritje naar de supermarkt in de buurt loont dus. Helemaal omdat de dichtstbijzijnde supermarkt meestal maar 1 tot 3 kilometer verderop lag en nooit verder was dan 5 kilometer. De Sjoprz-app helpt gebruikers supermarkten te vinden en tevens te kijken waar voordelig boodschappen gedaan kunnen worden door onafhankelijk verkregen productinformatie te koppelen met  prijzen. Sjoprz rekent met de ‘Bespaarbuddy’ uit bij welke winkel een boodschappenlijstje het voordeligst is. Bron: Sjoprz/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CBL roept boeren op acties te beëindigen

Boerenacties - Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven, roept protesterende boeren op per direct de blokkades van distributiecentra op te heffen. De belangenorganisatie vindt de blokkades onacceptabel.

Lees bericht


GS1 maakt zich op voor statiegeld op blikjes

Inzameling - Vanaf 31 december 2022 gaan consumenten statiegeld betalen voor metalen drankverpakkingen met een inhoud van drie liter of minder. Het doel van de maatregel is het inzamelen en recyclen van de twee miljard blikjes, waarvan op dit moment een groot deel in de natuur belandt. GS1 treft de voorbereidingen om ervoor te zorgen dat data over de blikjes kan worden...

Lees bericht


Stijgende prijzen rem op herstel retailsector

Analyse – Een volumegroei van 1 procent voor de retailsector in 2022 verwacht ABN AMRO. Een belangrijke oorzaak van die matige groei zijn de stijgende prijzen, ook die van de boodschappen. Als andere reden voor de matige groei ziet de bank de verschuivingen in bestedingen naar diensten als reizen en horeca zodra alle beperkende maatregelen zijn opgeheven.

Lees bericht


Supermarkten zien omzet ook in 2021 toenemen

Supermarkt – In 2021 hebben de Nederlandse supermarkten €44.6 miljard omzet gedraaid. Dit is weliswaar een lichte daling van -0.2%, echter door de extra 53e week in 2020, had 2021 één week minder. Gecorrigeerd voor deze extra week zou de groei +1.7% zijn geweest.

Lees bericht

Kerst leidt tot hoogste weekomzet supers ooit

Supermarkten – In de week voor kerst rekenden de supermarkten gezamenlijk voor €1.06 miljard af. Dat is een groei van +3.7% ten opzichte van week 51 in 2020. Het betekende de hoogste weekomzet ooit voor supermarkten en de derde keer dat de grens van 1 miljard werd doorbroken.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid