Carnavalsvierders laten zich niet remmen door prijsstijgingen


Onderzoek – Carnavalsvierders zijn van plan vooral feest te gaan vieren en niet te letten op de prijzen. Na jaren van beperkte carnavalsvieringen en flinke prijsstijgingen, laten de feestgangers zich dit jaar niet remmen. Twee op de vijf carnavalsvierders gaat komend weekend dan ook nergens op bezuinigen. Ook houdt de ruime meerderheid (84%) geen rekening meer met het coronavirus.

Dit blijkt uit onderzoek van Feestkleding365.nl, dat altijd vlak voor carnaval een ludiek onderzoek presenteert onder de 1200 bezoekers van de site. Ondanks de stijgende bier- en alcoholprijzen is de helft van de carnavalsvierders die de site bezoekt niet van plan te bezuinigen op hun alcoholconsumptie.

Mensen die wel iets meer geld in hun portemonnee willen houden, zoeken wel naar verschillende manieren om te besparen. Zo drinkt 17% zich thuis in, om op de kosten in de cafés laag te houden. Ook geeft bijna één op de zes feestgangers aan van plan te zijn te besparen door minder rondjes te geven (16,8%).

Corona is weg

Afstand houden in kroegen, niezen in de elleboog of zelfs een mondkapje op, is definitief van de baan. Alsof corona nooit heeft bestaan zijn de meeste carnavalsvierders (84%) niet van plan om zich aan één of meerdere maatregelen te houden. Slechts een klein deel van de feestgangers (11,5%) heeft wél de behoefte om afstand te houden en een enkeling slaat carnaval zelfs volledig over uit vrees voor het virus. Veel van deze voorzichtige feestvierders komen opvallend uit België.

200 euro

Gemiddeld feesten carnavallers drie dagen lang. Ruim 20% houdt het zelfs de volledige vijf dagen vol. Het geldbedrag dat de feestgangers aan carnaval besteden is gemiddeld 100 euro. Zo’n twee derde van de ondervraagden zegt dit bedrag te besteden. 1 op de 5 carnavalsvierders geeft zelfs meer dan 200 euro uit.

Bron: Feestkleding365/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid