Carola Hundling nieuwe Retail Sales Director Nederland PepsiCo

Benoeming – PepsiCo stelt per direct Carola Hundling aan als Retail Sales Director Nederland. In deze nieuw gecreëerde rol zal de 37-jarige Hundling samen met haar team verantwoordelijk zijn voor alle food-categorieën van PepsiCo binnen Retail.
Hundling trad in 2016 aan bij PepsiCo en heeft de afgelopen acht jaar een brede ervaring opgedaan bij het bedrijf in verschillende commerciële functies, zoals retail, discount en away-from-home. In haar nieuwe functie als Retail Sales Director zal Hundling de strategische samenwerking met PepsiCo’s retailpartners verder uitbouwen met de juiste focus op gezamenlijke duurzaamheidsprogramma’s.
PepsiCo is in Nederland de afgelopen jaren sterk gegroeid binnen retail, zowel in omzet als in volume. Het bedrijf heeft de ambitie om de groei de komende jaren voort te zetten, dit vanuit een sterke omni-channel strategie en met veel focus op duurzaamheid en kwaliteit van het assortiment. Stijn Storms, General Manager van PepsiCo Nederland: “We zijn verheugd dat Carola de rol van Retail Sales Director op neemt. Carola heeft een passie voor transformatie, brengt veel commerciële ervaring met zich mee en is een inspirerende leider.”
PepsiCo realiseerde in 2023 een netto-omzet van meer dan $ 91 miljard dankzij de bekende merken Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker en SodaStream.
Bron: PepsiCo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Doritos en JIMMY’s samen in on-the-go en inflight
Samenwerking – Popcorn-producent Jimmy Products is een samenwerking gestart met Doritos van Pepsico. Doritos, en JIMMY’s dipsauzen zullen in drie deelmarkten als één gecombineerd product worden aangeboden voor inflight, bioscopen en on-the-go. De productcombinaties beleefden de première op de vakbeurs Sial in Parijs, die deze dagen plaatsvindt tot en met 23 oktober.
Lees berichtPepsiCo investeert 200 miljoen in verduurzaming chipsfabriek
Verduurzaming – PepsiCo wil haar Belgische fabriek in Veurne met meer dan 200 miljoen verder verduurzamen. Het wil de productie met 35% verhogen en het gebruik van fossiele brandstoffen afbouwen met als doel de broeikasgasemissies te verlagen met 75%. Ook moet de fabriek na de ombouw in 2030 8 keer minder leidingwater in het productieproces gebruiken dan nu het geval is.
Lees berichtPepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola
Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.
Lees berichtPepsiCo verlaagt zoutgehalte Lays chips met 25%
Introductie – Lay’s, het grootste merk van PepsiCo in Nederland, heeft aangepaste recepturen waardoor het productportfolio 25% minder zout bevat dan vergelijkbare aardappelchips van andere aanbieders in de markt. Met deze stap levert PepsiCo wederom een positieve bijdrage aan het minder consumeren van zout door Nederlandse consumenten.
Lees berichtSandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona
Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.
Lees berichtLay’s laat verhaal zien achter haar duurzaam geteelde aardappels
Campagne – ‘Achter de beste chips, zitten de beste aardappels’, zo luidt de slogan van de nieuwe campagne van Lay’s. Met deze campagne wil het merk haar consumenten bewust maken van de duurzaam geteelde aardappels die worden gebruikt voor het maken van hun chips.
Lees bericht