Cheflix haalt investering op van € 2 miljoen
Masterclasses – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft een investering opgehaald van €2 miljoen. Cheflix is sinds de start in januari 2021 een groot succes. Geholpen door de lockdown en avondklok abonneerden zich tienduizenden leden in korte tijd, aldus de start-up.
Met het groeikapitaal wat nu is opgehaald kan Cheflix versneld zijn internationale groei ambities realiseren, om te beginnen in UK en Scandinavië. De nieuwe website met veel nieuwe masterclasses gaat in december 2021 online. De kapitaalinjectie wordt o.a. gebruikt voor het produceren van nieuwe masterclasses met de grootste en bekendste internationale sterrenchefs ter wereld. Naast de samenwerking met grote chefs wordt ook fors geïnvesteerd in de kwaliteit van de films. “Deze internationale masterclasses zijn in feite net kleine speelfilms. Uniek aan de films is dat wij de opnames maken bij de chefs thuis in hun eigen keuken of op prachtige locaties zoals een wijngaard”, vertelt Jeroen van den Brink, co-founder van Cheflix.
Food & drinks
De focus van Cheflix is food & drinks. Naast kooklessen van bekende chefs kunnen kijkers ook alles leren over wijnen, champagne, cocktails en brood bakken. In de toekomst kun je ook masterclasses verwachten van een perfecte “dinner speech”, etiquette en foodstyling.
Cheflix startte met online kook masterclasses van de beste sterrenchefs in Nederland waaronder Jacob-Jan Boerma***, Ron Blaauw** en Hans van Wolde**. In de zomer van 2021 konden leden ook leren van masterclasses van topchefs uit België zoals Viki Geunes*** en Roger van Damme*.
Internationale topchefs
Dankzij de kapitaalinjectie komen daar binnenkort grote en bekende internationale topchefs bij uit onder andere de top 10 beste chefs ter wereld. De investering zal verder worden gebruikt voor marketing en uitbreiding van het team.
Bron: Cheflix/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix
Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders...
Lees berichtSchouten Europe introduceert plantaardige vissticks
Plantaardig – Na de introductie van de plantaardige tonijn introduceert Schouten Europe nog deze maand volledig plantaardige vissticks. En het familiebedrijf Schouten laat het daarbij niet zitten en kondigt aan de komende maanden nog met meer visvervangers op de markt te komen.
Lees berichtSterrenchefs zetten eigen streamingdienst Cheflix op
Horeca - Nederlandse topchefs lanceren hun eigen Netflix: Cheflix. Op deze nieuwe streamingdienst leert de kijker koken met Michelinsterren-chefs als Jacob Jan Boerma (De Leest), Joris Bijdendijk (RIJKS) en Ron Blaauw (Ron’s Gastrobar).
Lees berichtBen & Jerry’s introduceert ijsvariant samen met Netflix
Introductie – Ben & Jerry’s introduceert in samenwerking met film- en seriedistributeur Netflix een ijsvariant Netflix & Chilll’d. Het is voor eerst dat het ijsmerk een smaak uitbrengt over de hele wereld. De smaakvariant wordt tegelijkertijd uitgebracht in Nederland, maar ook in de Verenigde Staten, Brazilië, Duitsland, Australië en nog 20 andere landen. De Netflix & Chilll’d is smaak met pindakaasroomijs, een...
Lees bericht