Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix
Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders dichter bij huis.
Cheflix telt inmiddels meer dan 60.000 leden uit 30 verschillende landen. Met het verse groeikapitaal kan Cheflix investeren in de ontwikkeling van een eigen app en nieuwe content. Het streven is om van de 100 beste restaurants in Nederland een Masterclass op Cheflix aan te kunnen bieden. Cheflix is actief sinds 2021.
Nieuwe content
De nieuwe kapitaalinjectie wordt onder andere gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe masterclasses van de 100 beste restaurants in Nederland. Naast recepten wordt geïnvesteerd in video’s over handige kooktechnieken, zoals het perfect snijden van een ui, het maken van mayonaise of het pliceren (ontvellen) van een tomaat. Een ander deel van de investering wordt door Cheflix gebruik om haar leden te helpen met het maken van op maat gemaakte menu’s om thuis te kunnen koken. “Uit onderzoek van onze gebruikers data zagen wij dat leden van Cheflix het platform veel meer als hun kookboek zijn gaan gebruiken, in plaats van streamingplatform”, aldus Jeroen van den Brink. De vraag naar meer content werd daarom steeds groter. Naast recepten biedt Cheflix nu ook video’s met kooktechnieken en andere keukentips van topchefs uit de hele wereld.
Cheflix app en AI
Met de lancering van de nieuwe website zal Cheflix ook een app presenteren waarmee kookliefhebbers via smartphone, tablet en zelfs TV, Cheflix kunnen kijken. Bovendien wordt geïnvesteerd in A.I. (artificial intelligence), om content voor elk lid op maat te maken. “Kookliefhebbers die vegetarisch zijn, krijgen dan bijvoorbeeld geen recepten met vlees in hun overzicht te zien”, aldus Van den Brink.
Crowdfunding
Binnenkort start Cheflix in samenwerking met het Nederlandse Crowdaboutnow ook een eigen crowdfunding campagne waarin iedereen kan mee investeren tegen een aantrekkelijk rendement. De crowdfunding is met name bedoeld voor het bouwen van een grotere community rondom Cheflix.
Bron: Cheflix/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtFastned opent eerste Belgische shop bij snellaadstation
Buitenland - Fastned, het Europese snellaadbedrijf, heeft vandaag zijn allereerste shop en restaurant geopend. De opening van de shop is een volgende stap in Fastneds ontwikkeling, die het elektrische laden nog aangenamer moet maken. De shop ligt aan de E19 tussen Antwerpen en Breda ter hoogte van Brecht.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht