Chocoladehuis Guylian verduurzaamt duty free assortiment


De chocolade is door Guylian verder verduurzaamd en de verpakking is volledig recyclebaar gemaakt

Chocolade - Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops.

De afgelopen tijd werkte Guylian aan de verduurzaming van hun producten. Zo maakt het chocolademerk nog enkel gebruik van 100% fairtrade chocolade en ging deze recentelijk over op 100% recyclebare verpakkingen. Guylian grijpt dit moment aan om een volledig nieuwe look and feel van het duty free assortiment - zoals de klassieke zeevruchten, Temptation Mix en tabletten - te introduceren. Ook werd er aan het recept gesleuteld: de vernieuwde versie bevat ambachtelijk geroosterde hazelnoten en focust op een intense smaakbeleving.

Master’s Selection

De Master’s Selection, Guylians premium bonbons die exclusief verkrijgbaar zijn bij travel retail winkels en duty free shops, kreeg eveneens een nieuw jasje. De pralines zijn verkrijgbaar in plasticvrije doosjes van 16 of 25 stuks en worden gemaakt van fairtrade chocolade. Deze bevatten geen palmolie of soja, in lijn met Guylian's duurzaamheidsbeleid. De selectie bestaat uit zes verschillende smaken: coffee cardamom, mocha, almond praliné , caramel pineapple, signature praliné en orange.

Vanaf half oktober zal het assortiment verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en bij duty free shops op luchthavens, aan boord van vliegtuigen en cruiseschepen.

Verduurzaming Guylian

De vernieuwing van het duty free assortiment en de Master’s Selection is onderdeel van de verdere verduurzaming van Guylian. Door over te gaan op 100% fairtrade cacao zal er jaarlijks 500.000 dollar aan fairtradepremies naar West-Afrikaanse cacaoboeren en hun coöperaties in de aanvoerketen van Guylian gaan. Daarnaast zijn alle verpakkingen volledig recyclebaar en is Guylians productiebedrijf in Sint-Niklaas (België) sinds dit jaar volledig klimaatneutraal, wat betekent dat de CO2-uitstoot tot het laagst mogelijke niveau is teruggebracht en alle andere emissies worden gecompenseerd.

Bron: Guylian/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ISM is coronaperiode goed te boven gekomen

Vakbeurzen - De Internationale snack- en zoetwaren beurs ISM, die dit jaar weer in de vertrouwede periode van 28 tot en met 31 januari in Keulen werd gehouden, lijkt de afgelopen coronaperiode goed te hebben doorstaan. Weliswaar was de beurs kleiner dan de edities voor corona, maar deelnemers van de huidige editie waren goed te spreken over het aanbod en de kwaliteit...

Lees bericht



Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht

Tony’s Chocolonely lanceert chocobites Lil’Bits

Introductie – Tony's Chocolonely zoekt de categorie op van de chocobites en komt met Lil’Bits. Met een vijftal smaken gaat het merk, dat het streven heeft om alle chocolade vrij van kinderarbeid en moderne slavernij aan te bieden, de strijd aan met de M&M’s en Maltesers.

Lees bericht


Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht

Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien

Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid