'Coca-Cola fabriek behaalt als eerste in Nederland platinum AWS-certificaat'


V.l.n.r. Eva Amsterdam (CCEP), Jos Peeters (CCEP), Eerik Schipper (Control Union), Kris Moortgat (CCEP)

Certificaat - De Coca-Cola fabriek in Dongen (Noord-Brabant) heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van de wereldwijde Alliance for Water Stewardship (AWS). Dit is het hoogste niveau dat behaald kan worden. Daarmee is de fabriek de eerste fabriek in Nederland die met deze standaard AWS-gecertificeerd is.

Duurzaamheid heeft een hoge prioriteit voor de fabriek in Dongen die de ambitie heeft om tegen 2023 CO2-neutraal te opereren. “De goede kwaliteit van het water van de mineraalwaterbron de Wildert is een belangrijke reden dat we hier sinds 1957 gevestigd zijn. Duurzaam omgaan met water en onze bronnen met grote zorg beschermen is essentieel. We zijn trots op deze erkenning en zien het vooral ook als motivatie om hier onverminderd hard aan te blijven werken”, aldus Kris Moortgat, directeur van de fabriek in Dongen.   

Ambities

Deze stap naar AWS-erkenning is een belangrijk onderdeel in de ambities van Coca-Cola waar het gaat om duurzaam waterbeheer. Het doel is om het water dat wordt gebruikt in de fabrieken en in de drankjes 100% terug te geven aan de natuur tegen 2030. In de fabriek worden daarom ook continu stappen gezet om het duurzaam waterverbruik te optimaliseren en waar mogelijk het waterverbruik te reduceren. Concrete voorbeelden daarvan zijn de aanpassing vorig jaar van de lijn die de kratten met glazen horeca-flessen wast naar volledig hergebruikt water en de inzet van een zogeheten ‘keerder’ voor de herbuikbare platen voor vervoer van verpakkingen die het keer op keer reinigen met water vervangt.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht


Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht


Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht

Seenons wil grondstoffen uit restafval redden

Afval – Start-up Seenons wil de wereld afvalvrij maken, te beginnen in Nederland. Het it-bedrijf is van plan bedrijven, logistieke partners, gemeentes en afvalverwerkers met een app bij elkaar te brengen om op die manier een fijnmazige afvalinzameling en -scheiding te realiseren. Met de inzet van deze app wil men stap voor stap naar een circulaire economie toewerken.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid