Coca-Cola Nederland stapt met Topo Chico Hard Seltzer in alcoholmarkt


Introductie – Coca-Cola Nederland zet een nieuwe stap in de groeistrategie met de introductie van Topo Chico Hard Seltzer. De introductie van het nieuwe populaire drankje betekent niet alleen een uitbreiding van de productportfolio in de breedte van het bedrijf, maar ook de eerste stap in de markt van alcoholhoudende producten.

Bij Topo Chico Hard Seltzer gaat het namelijk om een alcoholhoudende drank van 4,7% met koolzuurhoudend water en natuurlijke aroma’s. Algemeen worden de hard seltzers gezien als nieuwe categrie dranken. In totaal komen er drie smaakvarianten op de Nederlandse markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai.

Ambitie

Topo Chico Hard Seltzer werd afgelopen september al succesvol op de Latijns-Amerikaanse markt gebracht. De komende maanden wordt de drank ook in andere Europese landen worden geïntroduceerd. Volgens Coca-Cola Nederland illustreert de introductie van de hard seltzer de ambitie van het bedrijf om voor ieder moment van de dag een geschikte propositie aan te kunnen bieden. Om diezelfde reden bracht Coca-Cola ook eerder onder Coca-Cola-naam een energydrank uit. De introductie van Topo Chico Hard Seltzer gaat gepaard met een geïntegreerde en verantwoorde marketingcampagne specifiek gericht op consumenten van 20 jaar en ouder.

Groei

Wereldwijd groeit de markt van hard seltzer hard. Diverse merken zijn Coca-Cola al voorgegaan met een introductie in dit segment. Het nieuwe drankje van Coca-Cola is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico, bruisend mineraalwater dat al sinds jaar en dag een populaire mixer is voor barkeepers en mixologen in de VS en Latijns-Amerika. Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland zegt hierover: “We hebben er alle vertrouwen in dat we met Topo Chico Hard Seltzer een fantastisch product in handen hebben, in een dynamische nieuwe categorie. De hard seltzer is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in de VS en inmiddels begint deze categorie ook terrein te winnen in Europa. De introductie markeert weer een mooie nieuwe stap in onze evolutie naar een ‘Total Beverage Company’ met een breed productportfolio.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Eerste Fuze Tea van getrokken thee

Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert de eerste Fuze Tea gemaakt van getrokken thee. Bovendien zit deze Fuze Tea, in de smaak Blueberry Jasmine, ook in een verpakking van 100% gerecycled plastic.

Lees bericht

Coca-Cola komt met plastic besparende KeelClip-verpakking

Verpakking – Coca-Cola Nederland heeft vandaag als eerste frisdrankenconcern ter wereld de introductie van de KeelClip aangekondigd. Het gaat om een kartonnen verpakking voor multipacks, blik, dat jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic gaat besparen. Coca-Cola in Nederland investeert ruim 14 miljoen euro in de fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine. De lijn moet vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen,...

Lees bericht


Alle Chaudfontaine PET-flessen van 100% gerecycled plastic

Duurzaam - Alle plastic flessen van Chaudfontaine bestaan vanaf nu uit 100% gerecycled plastic (rPET). De frisdrankenfabrikant zet daarmee een belangrijke stap in het realiseren van circulaire verpakkingen en het terugdringen van het gebruik van nieuw plastic. Met het verduurzamen van 60 miljoen PET-flessen in Nederland, wordt er per jaar ruim 1,3 miljoen kilo nieuw plastic bespaard en vindt er 42 procent minder CO...

Lees bericht

50% van Coca-Cola flessen uit gerecycled PET in 2019

Recycling – Tijdens de tweede editie van het zogenaamde ’OPEN’-gesprekken van Coca-Cola heeft het frisdrankenbedrijf aangekondigd dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50% gerecycled plastic. De belofte die het bedrijf doet betekent in de praktijk dat er 50% minder nieuw plastic nodig is om een fles te maken. Hiermee loop Coca-Cola vooruit op de doelstelling van 2025 en wordt...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid