Coca-Cola steunt horeca en kwetsbare gezinnen met dinervoucher
Actie – Coca-Cola Nederland heeft 4300 dinervouchers gekocht via het #helpdehoreca initiatief. De vouchers worden weggegeven aan kwetsbare gezinnen in Rotterdam en Tilburg. Met de actie wil het bedrijf zowel de gezinnen een steuntje in de rug geven als zo’n 90 horecabedrijven in deze steden.
De vouchers zijn gekocht via de LINDA.foundation. #helpdehoreca is een initiatief om de horeca te steunen in tijden van corona. De twee steden zijn uitgekozen omdat Coca-Cola in deze plaatsen het hoofdkantoor heeft zitten en de bottelarij. Daarnaast doneert het frisdrankenmerk een bedrag van €50.000 aan de foundation. Deze donatie wordt ingezet om andere activiteiten te ondersteunen voor arme gezinnen in Nederland, zoals het voor ouders mogelijk maken om schoolspullen te kopen voor hun kinderen die voor het eerst naar de middelbare school gaan. Eerder onderzoek van die foundation wees uit dat ruim 87 procent van de kwetsbare gezinnen extra stress ervaarden tijdens de lockdown
Lokale initiatieven
Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor hulpverlening ter bestrijding van het COVID-19 virus. In Nederland is bijvoorbeeld de hulpverlening van het Rode Kruis ondersteund. Daarnaast steunde Coca-Cola verschillende lokale initiatieven, van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot branchebrede initiatieven - zoals #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca - om horeca en andere klanten te ondersteunen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ook Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten
Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...
Lees berichtCoca-Cola lanceert limited edition ‘Zero’ met Rosalia
Introductie - Coca-Cola lanceert wereldwijd een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar. De nieuwe smaak genaamd Coca-Cola Zero Sugar ‘Movement’ is geïnspireerd op het leven van Grammy-award winnares Rosalía.
Lees berichtDoppen van plastic Coca-Cola-flessen zitten voortaan vast
Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert doppen die vastzitten aan alle plastic flessen. De frisdrankproducent loopt hiermee voorop op wet- en regelgeving vanuit Europa om dit medio 2024 te verplichten in strijd tegen zwerfafval.
Lees bericht‘Sligro wint marktaandeel in Nederland en België’
Groothandel - “Jaar op jaar vergelijkingen zijn weinigzeggend in tijden van COVID-19, maar over de afgelopen twee jaar zien we dat we zowel in Nederland als België marktaandeel gewonnen hebben. Onze weerbaarheid als organisatie, vanuit een cultuur vol ondernemerschap en daadkracht, bleek ook in 2021 groot”, aldus CEO Koen Slippens bij de presentatie van de jaarcijfers.
Lees berichtKerst leidt tot hoogste weekomzet supers ooit
Supermarkten – In de week voor kerst rekenden de supermarkten gezamenlijk voor €1.06 miljard af. Dat is een groei van +3.7% ten opzichte van week 51 in 2020. Het betekende de hoogste weekomzet ooit voor supermarkten en de derde keer dat de grens van 1 miljard werd doorbroken.
Lees berichtCOV: ‘Dierenwelzijn slachterijen op orde volgens NVWA-inspecties’
Vleesverwerking – Dierenwelzijn binnen de slachterijen is op orde, aldus de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV). De inspectieresultaten van Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) geven dit aan. NVWA deelde volgens de rapportagecijfers geen enkele boete uit op bijna 6.500 inspecties in 2e helft 2020.
Lees bericht