Doppen van plastic Coca-Cola-flessen zitten voortaan vast
Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert doppen die vastzitten aan alle plastic flessen. De frisdrankproducent loopt hiermee voorop op wet- en regelgeving vanuit Europa om dit medio 2024 te verplichten in strijd tegen zwerfafval.
De nieuwe plastic flessen met aangehechte doppen stromen vanaf begin oktober de markt in en worden geïntroduceerd op het volledige portfolio van Coca-Cola in Nederland waaronder de merken Coca-Cola, Fanta, Fuze Tea en Sprite. Coca-Cola in Nederland zet met de overgang naar aangehechte doppen een volgende stap in de verdere verduurzaming van haar verpakkingen en de invoering van dit onderdeel van de Europese Single Use Plastics-richtlijn (SUP).
De aangehechte dop zorgt ervoor dat het inzamelen eenvoudiger wordt en voorkomt dat losse doppen achterblijven als zwerfafval. Coca-Cola is hiermee de eerste frisdrankproducent in Nederland die de overstap voor haar portfolio aankondigt. Het ontwerp van de nieuwe dop bestaat uit een veiligheidsring waaraan de hersluitbare dop is bevestigd met een eenvoudig lipje.
Consumenten worden geïnformeerd door een bericht op de dop met de boodschap “Laat dop aan fles om te recyclen”. Ook via instore- en onlinecampagnes zal de consument geïnformeerd worden met de boodschap: “Laat dop aan fles. Karlijn in ‘t Veld, Country Director bij Coca-Cola in Nederland: "Hoewel het een ogenschijnlijk kleine verandering lijkt, is de aangehechte dop een innovatief ontwerp. De productie is een complex proces, maar is er een waarvan we hopen dat het een grote impact zal hebben, zodat geen dop achterblijft wanneer consumenten onze flessen inleveren”.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
fritz-kola komt met nieuw design fles
Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtOok Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten
Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...
Lees berichtNapoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel
Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtCoca-Cola introduceert smaakvariant in co-creatie met AI
Introductie – Coca-Cola lanceert woensdag wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Lees bericht