Coca-Cola Nederland stapt over op flessen van gerecycled plastic


Duurzaamheid – Coca-Cola laat weten in Nederland volledig over te stappen op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic. Met deze stap is het niet langer nodig om nieuw plastic te gebruiken bij het maken van nieuwe flessen. Nederland is na Zweden het tweede land wereldwijd waar Coca-Cola stopt met het gebruik van nieuw plastic in alle flessen.

De overgang naar de flessen van gerecycled plastic start volgende maand met alle kleine plastic flesjes, gevolgd door alle grote plastic flessen in 2021. Jaarlijks bespaart Coca-Cola daarmee in Nederland ruim 10.000 ton nieuw. Daarnaast levert het een CO2-besparing op van 21 procent per jaar op de plastic flessen.

Nieuwe flessen zonder nieuw plastic

In Nederland is Coca-Cola de eerste frisdrankproducent die voor het volledige portfolio stopt met het gebruik van nieuw plastic in flessen. Eerder introduceerde de producent al flessen van 100 procent gerecycled plastic voor de merken Chaudfontaine en Fuze Tea. Nu volgen de merken Coca-Cola, Sprite en Fanta. Daarmee loopt Coca-Cola in Nederland voor op de West-Europese ‘This is Forward’ doelstelling om tegen 2023 minimaal de helft van het materiaal dat wordt gebruikt voor alle PET-flessen te laten bestaan uit gerecycled plastic. Jaap Wassink VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland: “Wij blijven werken aan het verminderen van verspilling en onnodig verpakkingsmateriaal waar dat kan, zoals het lichter maken van verpakkingen, duurzamer grondstoffengebruik en het recyclen van eigen afvalstromen”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola verruilt tijdelijk logo op verpakking voor persoonlijke boodschap

Campagne - Coca-Cola lanceert vandaag de campagne ‘Open To Better’. Een campagne die iedereen stimuleert om stil te staan bij persoonlijke voornemens van positiviteit, vriendelijkheid en goede bedoelingen voor een mooie toekomst. Het merk stelt voor deze campagne de ruimte van het logo op de verpakkingen ter beschikking om persoonlijke ambities en goede voornemens vast te leggen.

Lees bericht


Coca-Cola in actie met horecaketen De Beren en het Rode Kruis

Actie – Coca-Cola Nederland heeft de actie ‘Making A Difference’ verlengd met een speciale december-editie. De actie, waarbij gezinnen die het hard nodig hebben, werden verrast met maaltijdvouchers voor lokale horecapartners van het frisdrankmerk, wordt nu ook ingezet voor circa 750 gezinnen die afhankelijk zijn van voedselhulp. De vouchers worden gekocht bij horecaketen De Beren.

Lees bericht




TivoliVredenburg introduceert circulair systeem voor PET-afval

Duurzaamheid - TivoliVredenburg heeft samen met Vrumona en Bierbrouwerij AB InBev de handen ineen geslagen om een circulair logistiek systeem voor gebruikte PET- flesjes bij het theatergebouw te realiseren. De bedrijven gaan gebruik maken van elkaars logistieke proces door de lege plastic flesje van elkaar mee te nemen.

Lees bericht

Upfield start CO2 etikettering op verpakkingen

Duurzaamheid – Upfield, de koper van de margarinetak van Unilever en ‘s werelds toonaangevende plantaardige voedingsbedrijf, gaat consumenten aanmoedigen om duurzamere voedselkeuzes te maken. Het bedrijf introduceert eind 2021 CO2 etikettering op 100 miljoen verpakkingen van zijn plantaardige spreads, margarines, plantaardige boters en plantaardige crèmes.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid