Coca-Cola Nederland stapt over op flessen van gerecycled plastic


Duurzaamheid – Coca-Cola laat weten in Nederland volledig over te stappen op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic. Met deze stap is het niet langer nodig om nieuw plastic te gebruiken bij het maken van nieuwe flessen. Nederland is na Zweden het tweede land wereldwijd waar Coca-Cola stopt met het gebruik van nieuw plastic in alle flessen.

De overgang naar de flessen van gerecycled plastic start volgende maand met alle kleine plastic flesjes, gevolgd door alle grote plastic flessen in 2021. Jaarlijks bespaart Coca-Cola daarmee in Nederland ruim 10.000 ton nieuw. Daarnaast levert het een CO2-besparing op van 21 procent per jaar op de plastic flessen.

Nieuwe flessen zonder nieuw plastic

In Nederland is Coca-Cola de eerste frisdrankproducent die voor het volledige portfolio stopt met het gebruik van nieuw plastic in flessen. Eerder introduceerde de producent al flessen van 100 procent gerecycled plastic voor de merken Chaudfontaine en Fuze Tea. Nu volgen de merken Coca-Cola, Sprite en Fanta. Daarmee loopt Coca-Cola in Nederland voor op de West-Europese ‘This is Forward’ doelstelling om tegen 2023 minimaal de helft van het materiaal dat wordt gebruikt voor alle PET-flessen te laten bestaan uit gerecycled plastic. Jaap Wassink VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland: “Wij blijven werken aan het verminderen van verspilling en onnodig verpakkingsmateriaal waar dat kan, zoals het lichter maken van verpakkingen, duurzamer grondstoffengebruik en het recyclen van eigen afvalstromen”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid