Coca-Cola Nederland stapt over op flessen van gerecycled plastic


Duurzaamheid – Coca-Cola laat weten in Nederland volledig over te stappen op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic. Met deze stap is het niet langer nodig om nieuw plastic te gebruiken bij het maken van nieuwe flessen. Nederland is na Zweden het tweede land wereldwijd waar Coca-Cola stopt met het gebruik van nieuw plastic in alle flessen.

De overgang naar de flessen van gerecycled plastic start volgende maand met alle kleine plastic flesjes, gevolgd door alle grote plastic flessen in 2021. Jaarlijks bespaart Coca-Cola daarmee in Nederland ruim 10.000 ton nieuw. Daarnaast levert het een CO2-besparing op van 21 procent per jaar op de plastic flessen.

Nieuwe flessen zonder nieuw plastic

In Nederland is Coca-Cola de eerste frisdrankproducent die voor het volledige portfolio stopt met het gebruik van nieuw plastic in flessen. Eerder introduceerde de producent al flessen van 100 procent gerecycled plastic voor de merken Chaudfontaine en Fuze Tea. Nu volgen de merken Coca-Cola, Sprite en Fanta. Daarmee loopt Coca-Cola in Nederland voor op de West-Europese ‘This is Forward’ doelstelling om tegen 2023 minimaal de helft van het materiaal dat wordt gebruikt voor alle PET-flessen te laten bestaan uit gerecycled plastic. Jaap Wassink VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland: “Wij blijven werken aan het verminderen van verspilling en onnodig verpakkingsmateriaal waar dat kan, zoals het lichter maken van verpakkingen, duurzamer grondstoffengebruik en het recyclen van eigen afvalstromen”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FCSI-congres: ‘Verduurzaming is geen vraag, maar een eis’

Congres - De transitie naar duurzaamheid en minder voedselverspilling was het centrale thema tijdens het FCSI-congres Hospitality Hub 2022 in Hotel de Werelt in Lunteren. Het congres dat door corona twee jaar was uitgesteld, kende een goede line-up met sprekers als Paul van Oers van de Hotelschool Maastricht, Emma Kallen sustainability consultant bij Factor Delta, impact manager Kathelijn van Elk van...

Lees bericht


Platform voor horeca lanceert marktplaats ‘no waste’

Voedselverspilling - TIPPR, het inspiratieplatform voor de horeca,  lanceert een marktplaats met overschotten en imperfecte producten. Op het platform ‘no Waste’ kunnen fabrikanten en groothandelaren producten aanbieden, die zij niet meer kunnen verkopen, maar voor een horecaondernemer tegen een gunstige prijs nog wel geschikt zijn om te gebruiken.

Lees bericht


Coca-Cola lanceert nieuwe suikervrije frisdranken

Introductie – Coca-Cola breidt dit voorjaar de portfolio met een aantal suikervrije frisdranken verder uit. Het gaat om de merken Coca-Cola Zero Sugar, Fanta en Fuze Tea. De introductie past in de ambitie van het frisdrankenbedrijf om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken.

Lees bericht


AH start met verpakkingsvrij boodschappen doen

Formulenieuws  - Albert Heijn lanceert een nieuw zelftapconcept waarmee klanten een groot deel van hun dagelijkse boodschappen duurzamer kunnen verpakken. Klanten vullen hun van huis meegenomen pot of zak, of ter plekke gekochte verpakking, namelijk zelf af. Het gaat om producten zoals muesli, pasta, broodbeleg, thee en noten.

Lees bericht

Eerste locatie Freshly Chopped opent in Leiden

Formulenieuws – Deze week is in Leiden, vlakbij het station, de allereerste Freshly Chopped vestiging in Nederland geopend. Het succesvolle Ierse franchiseconcept heeft al meer dan 60 restaurants in Ierland, de UK en Cyprus, en gaat nu ook in Nederland van start met de verkoop van verse, gezonde salades en maaltijden.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid