Coca-Cola steunt horeca en kwetsbare gezinnen met dinervoucher


Actie – Coca-Cola Nederland heeft 4300 dinervouchers gekocht via het #helpdehoreca initiatief. De vouchers worden weggegeven aan kwetsbare gezinnen in Rotterdam en Tilburg. Met de actie wil het bedrijf zowel de gezinnen een steuntje in de rug geven als zo’n 90 horecabedrijven in deze steden.

De vouchers zijn gekocht via de LINDA.foundation. #helpdehoreca is een initiatief om de horeca te steunen in tijden van corona. De twee steden zijn uitgekozen omdat Coca-Cola in deze plaatsen het hoofdkantoor heeft zitten en de bottelarij. Daarnaast doneert het frisdrankenmerk een bedrag van €50.000 aan de foundation. Deze donatie wordt ingezet om andere activiteiten te ondersteunen voor arme gezinnen in Nederland, zoals het voor ouders mogelijk maken om schoolspullen te kopen voor hun kinderen die voor het eerst naar de middelbare school gaan. Eerder onderzoek van die foundation wees uit dat ruim 87 procent van de kwetsbare gezinnen extra stress ervaarden tijdens de lockdown

Lokale initiatieven

Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor hulpverlening ter bestrijding van het COVID-19 virus. In Nederland is bijvoorbeeld de hulpverlening van het Rode Kruis ondersteund. Daarnaast steunde Coca-Cola verschillende lokale initiatieven, van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot branchebrede initiatieven - zoals #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca - om horeca en andere klanten te ondersteunen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Coca-Cola in actie met horecaketen De Beren en het Rode Kruis

Actie – Coca-Cola Nederland heeft de actie ‘Making A Difference’ verlengd met een speciale december-editie. De actie, waarbij gezinnen die het hard nodig hebben, werden verrast met maaltijdvouchers voor lokale horecapartners van het frisdrankmerk, wordt nu ook ingezet voor circa 750 gezinnen die afhankelijk zijn van voedselhulp. De vouchers worden gekocht bij horecaketen De Beren.

Lees bericht




Eten+Welzijn opent voedingssite voor ex-patiënten IC-opname

Website - In samenwerking met IC Connect, Diëtheek, Platform Patiënt+Voeding en Eric-jan de Smaakman lanceert Stichting Eten+Welzijn de website www.vierkeerbeter.nl. Op deze website wordt aandacht besteed aan de meest voorkomende problemen na een intensive care (IC-)opname. Mensen hebben vaak last van spierverlies, concentratieproblemen en smaak- en geurverlies.

Lees bericht

Omzet supers groeit in 2020 met 5,7% volgens Nielsen

Analyse - De omzet van de supermarkten in Nederland zal in 2020 met 5,7% groeien.  Voor de uitbraak van COVID-19 bedroeg de omzet van de supermarkten gemiddeld ongeveer 2,7%. Dat meldt Nielsen,  een wereldwijd opererend meet- en data-analysebedrijf, donderdag 30 april.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid