Cool Runnings nieuwe logistiek partner InstockMarket
Voedselverspilling - Duurzame horeca groothandel InstockMarket is een nieuwe samenwerking aangegaan met Cool Runnings Transport In Gilze (NB) voor distributie naar alle horecaklanten. Cool Runnings is gespecialiseerd in geconditioneerd transport van verse en diepgevroren levensmiddelen in Nederland en Vlaanderen.
InstockMarket biedt hoge kwaliteit reststromen en circulaire merken aan de horeca. Op dit moment bedient Het bedrijf ongeveer 400 klanten in Nederland. Door de samenwerking kan InstockMarket een groter gebied bereiken op meerdere leverdagen. Zo is het vanaf nu ook mogelijk voor de Vlaamse horeca om eten te redden. Daarnaast was ook de wens om in specifieke tijdsblokken te leveren een belangrijk punt voor de horecaklant. “We zijn blij deze stap samen met Cool Runnings te zetten en de komende jaren veel impact te maken samen. Zo kunnen we het werken met reststromen in de horecasector nog gemakkelijker maken,” aldus Bart Roetert van InstockMarket.
Bij Cool Runnings Transport wordt er dagelijks gewerkt aan de meest efficiënte routes. Door gebruik te maken van een hub systeem is het mogelijk om de ‘foodmiles’ zo veel mogelijk te beperken. De hub voor regio noord is het Food Rescue Center van InstockMarket in Diemen. Regio zuid wordt bediend vanuit de Cool Runnings locatie in Gilze. Tommy Knapen, Commercieel directeur Cool Runnings Transport: “Dankzij deze samenwerking, waarbij Instock fungeert als een hub, zetten we een significante stap richting CO2-neutrale leveringen in de Randstad. Daarnaast kijken we er ook naar uit om transportdiensten te verzorgen voor de klanten van InstockMarket.”
Bron: InstockMarket/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtNu ook ‘bio-puree’ van afgekeurde biologische bananen
Voedselverspilling – The Banana Factory opende begin 2023 haar deuren om anders afgekeurde bananen, te redden van onnodige vernietiging door hier bananenpuree van te maken. Naast reguliere bananenpuree, maakt het bedrijf in samenwerking met Coroos nu ook biologisch gecertificeerde bananenpuree zodat ook bio producenten kunnen werken met “no-waste” bananenpuree.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht